וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נסחר ביציבות תמורת 3.958 שקלים; לאומי: עלייה בתיאבון תחליש הדולר

יובל מעוז

19.6.2009 / 9:15

הדולר התחזק השבוע ב-1.1% מול השקל



הדולר נסחר הבוקר בין הבנקים ביציבות תמורת 3.958 שקלים. מתחילת השבוע התחזק הדולר ב-1.1%. היורו נסחר גם הוא ביציבות תמורת 5.517 שקל.



במחלקת המחקר של בבנק לאומי אומרים כי "העלייה בתיאבון לסיכון בשילוב עם הסנטימנט השלילי כלפי הדולר בעולם תביא להיחלשותו מול השקל". בלאומי מסבירים כי הדולר התחזק השבוע מול השקל על רקע המגמה בעולם, תוך שנסחר בטווח צר יחסית. להחלטה של חברת המדדים של מורגן סטנלי msci להעלות את דירוגה של ישראל ל"שוק מפותח" לא היתה השפעה משמעותית על מגמת המסחר.



במחלקת המחקר של בנק הפועלים מציינים כי בחודש האחרון שער הדולר היציג נע במגמה מעורבת ובטווח שערים צר יחסית, בין 3.9 שקלים לבין 4 שקלים לדולר. יחד עם זאת, מתחילת השנה עדיין מדובר בפיחות השקל בשיעור של כ-4%, אומרים בבנק.



"העלייה במדד המחירים לצרכן לחודש מאי, שפורסמה בתחילת השבוע, עוררה את הציפיות להעלאת ריבית בישראל, גם אם לא בקרוב וסיפקה תמיכה לשקל, אך לא הצליחה להפוך את מגמת ההיחלשות מול הדולר", כותבים בבנק הפועלים.



בבנק מעריכים כי השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, כשהוא יושפע מהתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם. בהפועלים מסייגים ואומרים כי "יחד עם זאת, בין הגורמים התומכים בהיחלשות השקל ניתן למנות את רכישות הדולרים מידי יום על ידי בנק ישראל והפער המינורי בין הריביות של השקל והדולר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully