וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקק"ל החליטו שלא להחליט: דחו בשבועיים את ההצבעה על חילופי הקרקעות עם המינהל

גיא ליברמן

19.6.2009 / 9:24

התוכנית להעביר קרקעות לידי חוכרים מותנית בהעברתן קודם מקק"ל למינהל מקרקעי ישראל



הסאגה סביב הסכם החלפת הקרקעות בין המדינה לקק"ל לא הסתיימה: אתמול דנו חברי האסיפה הכללית של הקרן בהסכם, כשבסוף הדיון תוכננה הצבעה שתקבע סופית את עמדת הקרן לגבי ההסכם, אלא שבפעם השנייה בתוך שבוע החליטו בקרן לדחות את ההצבעה. לבקשת חברי אסיפה רבים הוחלט לקיים את ההצבעה כהצבעה חשאית בקלפי. יו"ר האסיפה הכללית, דיק הירש, הודיע כי הוא מקבל את הבקשה וקבע כי על פי התקנון תתקיים הצבעה חשאית בקלפי תוך 14 יום. במשך חלק גדול מהדיון ערכו חברי מטה המאבק נגד הפרטת קרקעות המדינה - גוף המורכב ממספר תנועות נוער - הפגנה מחוץ לאולם הדיונים, וקראו לחברי האסיפה הכללית להצביע נגד ההסכם.



הסכם חילופי הקרקעות בין קק"ל והמדינה קובע כי שני הצדדים יחליפו ביניהם אלפי דונמים. הקרקעות שתעביר הקק"ל לידי המדינה נמצאות במרכזי ערים במרכז הארץ, ואילו הקרקעות שתקבל לידיה קק"ל נמצאות בנגב ובגליל.



ההסכם בין קק"ל והמדינה הוא תולדה של הרפורמה המוצעת במינהל מקרקעי ישראל, שבין היתר קובעת כי קרקעות עירוניות יעברו לבעלות החוכרים. מכיוון שאמנת קק"ל מונעת העברת בעלות על קרקעותיה לגורמים אחרים, נולד ההסכם שכן בלעדיו לא יוכלו אלפי בעלי נכסים בקרקעות קק"ל לקבל בעלות על קרקעותיהם. בסך הכל היקף הקרקעות שיחליפו ידיים הוא כ-70 אלף דונם. לפני כשבועיים אישר דירקטוריון קק"ל את ההסכם, אלא בשל רגישות ההסכם וחשיבותו יש לקבל גם את אישור האסיפה הכללית של הקרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully