וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם באיחוד האירופי רוצים רגולציה: מנהיגי האיחוד דנים בפיקוח על המגזר הפיננסי

סוכנויות הידיעות

19.6.2009 / 10:38

המנהיגים העריכו בוועידה בבריסל כי אירופה נמצאת בדרכה להתאוששות כלכלית בת קיימא



צעדים חדשים בדרך לרגולציה פיננסית באיחוד האירופי נעשו אמש בוועידת האיחוד האירופי בבריסל. זאת, לאחר שבריטניה, שהיתה מודאגת מפגיעה בסמכויות הרגולציה שלה כמדינה, הצליחה ככל הנראה להשיג הסכמה שמבטיחה כי סמכויותיהם של הגופים הרגולטוריים שיוקמו על ידי האיחוד לא יעלו על אלה של המדינות עצמן.



מנהיגי האיחוד האירופי התכנסו אתמול ליומיים של דיונים בבריסל, כאשר בראש סדר היום ניצבים המאמצים לקדם את אמנת ליסבון והמשך ההתמודדות עם המשבר הכלכלי העולמי, באמצעות רגולציה על המערכת הפיננסית. המנהיגים ידונו גם בהארכת כהונתו של נשיא הנציבות האירופית, חוזה מנואל ברוסו.



מאוחר יותר היום ייצאו המנהיגים לצאת בהודעה רשמית לסיכום הוועידה. על פי טיוטת ההודעה, צפויים מנהיגי האיחוד לומר כי האיחוד נמצא בדרכו להתאוששות כלכלית בת קיימא, וכי על המדינות להתחיל לרסן את הגירעונות בתקציביהן ברגע שהאיזור ייצא מהמיתון, כך דיווחה היום סוכנות הידיעות בלומברג.



ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, אמר עם פתיחת הוועידה אתמול כי חשוב לו להגן על כוחה של בריטניה כמפקחת הבלעדית על יותר מ-600 הבנקים הבריטיים והזרים הפועלים בלונדון והופכים אותה למרכז הפעילות הפיננסית באירופה. "מן ההיגיון שכאשר מדובר בהחלטה שתשפיע על משלמי המסים, הסמכות צריכה להיות בידי הרשות הלאומית הרלוונטית", אמר בראון במסיבת עיתונאים שקדמה לוועידה.



על פי המלצת הנציבות האירופית ימונו מספר גופים כלל אירופיים חדשים שבידיהם תהיה הסמכות לפקח על המוסדות הפיננסיים הבינלאומיים הפועלים ביבשת. הנציבות מבקשת ליצור מועצה אירופית שתעקוב אחר יציבותם של המוסדות הפיננסים ותזהה סיכונים מערכתיים. בנוסף, יוקם גוף על שיורכב מרגולטורים ממדינות גוש היורו, אשר בסמכותו יהיה פיקוח על הרגולטורים המקומיים ותיאום ביניהם. גוף זה ייצור מערכת חוקים ותקנים שיחייבו את כל המדינות.



בנוסף המליצה הנציבות על הגברת הרגולציה על קרנות הגידור. לפי ההצעה, קרנות אלה וחברות השקעה פרטית יידרשו לדווח באופן סדיר על השקעותיהן העיקריות, על ביצועיהן ועל סיכונים. כמו כן, יידרשו לעמוד בתנאים מסוימים בתחום היקף ההון, ניהול סיכונים וחשבונאות.



הצעות הרגולציה הן התשובה האירופית לרפורמה ברגולציה עליה הודיע נשיא ארה"ב, ברק אובמה, השבוע. הרפורמה של אובמה תעביר סמכויות בין סוכנויות שונות, תיטול כמה סמכויות מהבנק הפדרלי ותעניק לו סמכויות נרחבות לפיקוח על כל החברות המאיימות על יציבות המערכת הפיננסית. הרפורמה תתמקד בהגנה על הצרכנים ובפיקוח גם על מוסדות פיננסיים שאינם בנקים.



אתמול אמר ברוסו כי הושגו כמה הסכמות אולם עדיין לא התקבלה כל החלטה רשמית בנוגע לרגולציה. ראש ממשלת צ'כיה, יאן פישר, אמר כי הוסכם על הקמתה של מועצה אירופית מפקחת.



בריטניה, שהיא המדינה הגדולה ביותר מבין 11 מדינות האיחוד האירופי אשר אינן משתמשות במטבע היורו, הביעה התנגדות לכמה מהצעותיה של הנציבות האירופית, בטענה שהקשחת הפיקוח עלולה להזיק למשלמי המסים בבריטניה, אשר ייאלצו לשלם עבור חילוצם של בנקים שהרגולטורים יורו להם לגיוס הון. בריטניה מתנגדת גם להצבתו של נגיד הבנק המרכזי של גוש היורו (ecb), ז'אן קלוד טרישה, בראשות המועצה שתוקם לפיקוח על סיכונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully