וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית עתיק בעין כרם נמכר ב-5.85 מיליון שקל

גיא ליברמן

19.6.2009 / 11:32

מדובר בבית בן חמישה חדרים ברחוב הדפנה בשכונה שנבנה ב-1890. הוצע בתחילה ב-6.4 מיליון שקל

בית בן חמישה חדרים ברחוב הדפנה בשכונת עין כרם בירושלים נמכר ב-5.85 מיליון שקל (1.4 מיליון דולר).

מדובר בבית בשטח בנוי של 180 מ"ר על מגרש בגודל 927 מ"ר. הבית נבנה ב-1890 ונחשב מושקע במיוחד, לרבות ריצוף מפואר, קירות עבים, תקרות מקומרות וגן רחב. מהבית נשקף נוף מרהיב של עין כרם והמנזר הגורני (מוסקוויה). הבית, שנמכר לאחר שלושה חודשים שבהם הוא עמד למכירה, יושב על קרקע של המינהל והמחיר ההתחלתי שביקשו עבורו בעליו היה 6.4 מיליון שקל (1.6 מיליון דולר).

ניתוח העסקה: על שני דברים מסכימים אנשי נדל"ן ירושלמים: הראשון, שאת שכונת עין כרם קשה לנתח ולו בגלל השוני הרב בין הנכסים בשכונה. כך למשל, ביתו של מנכ"ל חפציבה הקורסת בועז יונה, הנמצא בקרבת מקום, חצי מדו-משפחתי של 210 מ"ר על מגרש של 600 מ"ר, נמכר על ידי כונס הנכסים ב-6 מיליון שקל . אמנם מדובר על בית ברמת גימור גבוהה, אלא שהוא זקוק לשיפוץ וקיימות בו חריגות בנייה שלא ניתנות להכשרה. בית אחר על שטח של חצי דונם באזור אחר ביישוב, עם שטח בנוי של 230 מ"ר, נמכר באחרונה ב-3.8 מיליון שקל. השוני במחירים מחדד את הטענה שקשה לבחון את הנכס בפרמטרים רגילים.

הנושא השני שעליו מסכימים אנשי הנדל"ן הוא שמדובר בנכס ייחודי. טענה זו נתמכת בעובדה שגם כיום, כששוק היוקרה הירושלמי סובל ממיעוט עסקות, הבית נמכר לאחר שלושה חודשים בלבד. מעבר לכך, באותם שלושה חודשים קיבלו בעלי הבית הצעה של 5.4 מיליון שקל, אלא שהעסקה לא הבשילה בשל ההצעה המשופרת שקיבלו מהרוכש הנוכחי. המחיר שבו נקנה לבסוף הנכס נמצא בדיוק במחצית הדרך בין המחיר ההתחלתי של המוכרים לבין ההצעה הטובה השנייה שקיבלו.

שורה תחתונה: בעלי הנכס קיבלו תמורה הולמת והקונה קיבל נכס ייחודי במחיר האופטימלי במצב השוק כיום.

-

בהכנת הניתוח סייעו שמאי המקרקעין קובי ביר והמתווכת עליזה פרידלנדר מסוכנות רימקס חזון בחיפה

  • עוד באותו נושא:
  • עין כרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully