וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלי קרן גידור בה השקיע חיים סבן כפרו באישומי הונאת מס של 1.3 מיליארד דולר

נמרוד הלפרן

19.6.2009 / 17:25

בכירי קוולוס, בהם מנכ"ל ומייסד הקרן, מואשמים כי סייעו ללקוחות עשירים לחמוק ממס על רווחי הון



שניים ממנהליה הבכירים של חברת ההשקעה הפרטית קוולוס (quellos), בהם מנכ"ל ומייסד החברה, כפרו באישומים בארה"ב בגין אחת מהונאות המס הגדולות בתולדות ארה"ב, במסגרתה סייעו ללקוחות עשירים, בהם הישראלי לשעבר חיים סבן, לחמוק מתשלום מסים על רווחי הון בסך 1.3 מיליארד דולר.



ג'פרי גרינסטיין, שותף מייסד ומנכ"ל לשעבר של קוולוס, וצ'רלס ווילק, היועץ המשפטי הראשי של החברה בתחום המס, כפרו אתמול בבית משפט בעיר סיאטל בכל 18 סעיפי האישום נגדם, הכוללים בין השאר קשירת קשר להונאת רשויות המס בארה"ב והלבנת כספים. השניים שוחררו בערבות, אולם נדרשו להפקיד את דרכוניהם בידי המשטרה. במקרה שיורשעו, הם צפויים לעונשים של עד 20 שנות מאסר. המשפט צפוי להיפתח ב-10 באוגוסט.



אחד המשקיעים הגדולים בקרנות של קוולוס היה חיים סבן, שאף הביא עמו כמשקיעים את בני הזוג ביל והילרי קלינטון. נכסי הזוג קלינטון, אשר השקיעו בחברה באמצעות נאמנות עיוורת, נמכרו במאי 2007.



לפי התביעה, גרינסטיין (47) ו-ווילק (51) יצרו השניים באמצעות קוולוס מקלט מס מתוחכם אשר סייע ללקוחות של החברה לחמוק מתשלום מס על רווחי הון. בכתב האישום נטען כי גרינסטיין ו-ווילק - לשעבר בכיר בחברת ראיית החשבון פרייס ווטרהאוס קופרס (pwc) - ניצלו את חוקי הסודיות הפיננסיים באוסטריה והאי מאן כדי לסייע ללקוחותיהם לחמוק מתשלומי מס בשנים 2000 ו-2001, על ידי ביצוע עסקות כוזבות כדי ליצור את הרושם שלקוחותיהם הפסידו כספים, ובכך לצמצם או לבטל כליל את תשלומי המס על רווחי הון אחרים שרשמו הלקוחות. קוולוס גבתה עמלה של 2% מהיקף ההפסדים כביכול שהלקוח ביקש לרשום, וסך העמלות הגיע לעשרות מיליוני דולרים.



לפני שלוש שנים, בעקבות דו"ח של הקונגרס שהעלה ספקות לגבי חוקיות פעילותה של קוולוס, הסכימו לקוחות החברה - אשר לפי התביעה לא היו מודעים לבעיות החוקיות הקשורות למקלט המס - לשלם לרשויות המס בארה"ב חבויות מס בסך 400 מיליון דולר, בתוספת ריבית.



קוולוס, אשר עד שנת 2000 היה שמה קוואדרה (quadra), נוסדה על ידי גרינסטיין בשנת 1994. בשנת 2007 מכרה קוולוס את עסקי הליבה שלה לחברת ההשקעות בלאקרוק. בעקבות העסקה, הסכים גרינסטיין לשמש כיועץ בבלאקרוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully