וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: שבוע המסחר הסתיים בירידות

ניר צליק

20.6.2009 / 0:00

יום המסחר האחרון אמנם הסתיים במגמה מעורבת, אבל בסיכום שבועי איבד דאו ג'ונס 3%. קומברס וטאואר רשמו עליות חדות

שבוע המסחר בוול סטריט הסתיים בירידות שערים על אף שהמסחר הערב הסתיים במגמה מעורבת על רקע הירידה במחיר הנפט לראשונה מזה שלושה ימים.

דאו ג'ונס איבד 0.2% ל-8540 נקודות, נאסד"ק עלה ב-1.1% ל-1827 נקודות ו-S&P 500 התחזק ב-0.3% ל-921 נקודות. בסיכום שבועי, איבד דאו ג'ונס 3%, נאסד"ק ירד ב-1.7% ו-S&P 500 נחלש ב-2.7%.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות חוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.045% ל-3.789%.

מחיר הנפט נסגר בירידות, כאשר החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה ביולי ירדו ב-2.6% למחיר של 69.55 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק.

יצרנית מכשיר הסלולר הפופולרי בלאקברי, חברת RIM - Research In Motion הקנדית (סימול: RIMM), דיווחה אמש על עלייה של 33% ברווחיה הרבעוניים, הודות לעלייה חדה בהכנסות ממכירות הטלפונים החכמים. למרות זאת, תחזית נמוכה מהצפוי לרבעון הבא שלחה את המניה לירידות אמש. הרווח הנקי של החברה ברבעון הראשון של שנת הכספים, הסתכם ב-643 מיליון דולר, לעומת רווח של 482.5 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. בהכנסות נרשמה עלייה של 53% ל-3.4 מיליארד דולר. מניית RIMM יורדת ב-2.5%.

מנכ"ל בנק אוף אמריקה, קן לואיס, קיבל פניות ממנהלים בכירים לשעבר במריל לינץ', אותו רכש הבנק, שביקשו לדון בקניית חלקים ממריל לינץ' בחזרה. לואיס סירב לפניות.

עוד בגזרת הבנקאות, מנהלים בכירים בחלק מהבנקים שקיבלו סיוע פדרלי, ביניהם בנק אוף אמריקה ומורגן סטנלי, השתמשו במטוסים הפרטים של החברות לשימושם האישי. רישומי טיסות הראו כי המטוסים טסו למקומות המקורבים לאתרי חופשה או בתי נופש פרטיים של הבכירים באירופה, מקסיקו, הקריביים, פלורידה ואתר הסקי אספן.

במניות הישראליות, יצרנית התרופות טבע זכתה במשפט על הפטנט לתרופת אלוקסטין, וכלכלני סיטי כותבים כי זכייתה של טבע היתה צפויה וכי החברה תשיק תרופה גנרית בתחילת 2010. מכירות תרופת האלוקסטין, תרופה כימותרפית תוצרת סאנופי-אוונטיס, הסתכמו ב-12 החודשים שהסתיימו באפריל 2009 ב-1.45 מיליארד דולר.

האם גילת (סימול GILT) תהפוך למתחרה של אלווריון? החברה נמצאת במגעים לרכישת אירספאן האמריקאית תמורת מיליוני דולרים. עם זאת, מדובר במגעים ראשוניים בלבד ואין ערובה שהעסקה אכן תושלם בסופו של דבר. מגילת סרבו להגיב. שווי השוק של אירספאן מסתכם ב-4.2 מיליון דולר בלבד אולם החברה הנפיקה מניות בכורה בהיקף של 29 מיליון דולר לאחד ממשקיעיה כך שגילת תצטרך כנראה לפצותם אם העסקה תתממש. מניית גילת עולה ב-0.8%.

מניות קומברס והחברות הבנות מעוררות עניין. שלוש שנים אחרי פרשת הבקדייטינג של קומברס, נראה כי החברה בדרך לסיום המשבר. מדיווח שהוציאה אמש לפני תום המסחר החברה, עולה כי היא הגיעה להסדר עם רשות ניירות הערך האמריקאית (SEC) לפיו תסכים לקבל על עצמה צו מניעה קבוע כנגד הפרות עתידיות של חוקי המניות הפדראליים. רשות ניירות הערך הסכימה לכך שקומברס לא תודה או תכחיש את הטענות שהועלו על ידי הרשות בתביעה שהגישה כנגדה.

כמו כן לא הוטלו על החברה קנסות כספיים. הסדר הפשרה כפוף עדיין לאישורו של בית המשפט במחוז המזרחי של ניו יורק. בנוסף, תאולץ קומברס למלא אחר המחויבויות שלה בהתייחס להגשת דו"חות תקופתיים לרשות, לא יאוחר מה-8 בפברואר 2010.

אולטיקום, החברה הבת של קומברס, צפויה להיות הראשונה מבין החברות שבשליטת קומברס, שמגישה את דו"חות הרבעון לרשות ניירות ערך האמריקאית, ב-9 בנובמבר 2009. כזכור, בעקבות פרשת הבקדייטינג, נמלט קובי אלכסנדר, מנכ"ל קומברס, לנמיביה, שם הוא שוהה עד היום ומצוי בהליכים משפטיים בעקבות בקשת הסגרה של ארצות הברית.

בין המניות הישראליות הנוספות שעוררו עניין במסחר ניתן למנות את ורינט (21.84% , 10.6), החברה הבת של קומברס (5.49% , 8.65), צ’קפוינט (0.17% , 23.39) - ענקית התוכנות האבטחה - אלווריון (-0.24% , 4.17), יצרנית פתרונות ה-WiMax ואת טאואר (8.43% , 126.0), חברת השבבים ממגדל העמק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully