וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמריקאים לחצו, הפלסטינים יחזרו לשחוט

עמירם כהן

20.6.2009 / 17:06

חודשה אספקת בקר לשחיטה לרצועת עזה. לאחר 9 חודשים של אמברגו התיר בסוף השבוע מתאם הפעולות בשטחים כניסת 350 פרות לרצועה

לאחר 9 חודשים של אמברגו על הכנסת בקר לשחיטה לרצועת עזה, התיר בסוף השבוע מתאם הפעולות בשטחים, עמוס גלעד, הכנסת משלוח ראשון של 350 פרות לשחיטה ברצועה. להערכת גורמים המעורבים בנושא, חידוש אספקת הבקר לעזה הוא תוצאת הלחץ האמריקאי שמפעיל הממשל האמריקאי על ישראל לביטול האיסורים על הכנסת מזון שונים לרצועה. לדברי אותם גורמים, יש לכך גם קשר לביקורו הקרוב של שר הביטחון, אהוד ברק, במצרים.

מגדלי הבקר וסוחרי הבקר בעזה נערכים להכנסת משלוח נוסף של פרות לשחיטה במהלך השבוע הבא, ולשווק ברצועה 4,000 פרות ועגלים עד לחודש הרמדאן החל בספטמבר. האיסור שהטילה ישראל על הכנסת פרות, עגלים, עזים וכבשים לשחיטה לעזה לא מנע את הכנסתם. על פי מקורות בעזה, מאות ואולי אלפי פרות ועגלים לשחיטה הוברחו בחודשים האחרונים מסיני דרך המנהרות לבתי המטבחיים ברצועה.

השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות התריעו בפני משרד הביטחון על הסכנה הטמונה בהברחות הללו, מפני שמדובר בבקר שמקורו בארצות כמו סומליה, שאינן מחסנות את הבקר כנגד מחלות כמו מחלת הפה וטלפיים, הפרה המשוגעת, ברצלוזיס ומחלות נוספות, שחלקן מסוכנות גם לבני אדם.

עזה נצורה, מחירי הבקר בישראל יורדים

מנכ"ל ארגון מגדלי בשר לבקר, חיים דיין, אמר כי הבעיה למגדלי הבקר בישראל נעוצה במצב, לפיו המגדלים מקבלים היתר לגדל בקר לשחיטה לרצועה, ולאחר שהם משקיעים בגידולו אוסרים את הכנסת הבקר לרצועה לתקופות ארוכות. כתוצאה מכך המגדלים חייבים לשווק את הבקר בארץ, ונוצרים עודפים גדולים שמשווקים לשוק המקומי, המחירים יורדים והמגדלים מפסידים הרבה כסף. "אם יגידו לנו שעזה סגורה לחלוטין נתכנן את הייצור בהתאם, אבל המצב הנוכחי לא יכול להמשך", אמר דיין.

דיין מסר כי ב-2009 מגדלים היצרנים לשוק הבשר הטרי בעזה כ-12 אלף ראשי בקר לשחיטה. בפגישה שהתקיימה בין אנשי משרד החקלאות לשר הביטחון לפני 3 שבועות, נידונה סוגיית ההיתרים והאיסורים להכנסת בקר לשחיטה לעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully