וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלות החוק לבלימת שינויי האקלים בארה"ב: 22 מיליארד דולר בשנה עד 2020

סוכנויות הידיעות

20.6.2009 / 19:21

במשרד התקציב בקונגרס חוששים כי הצעת החוק תביא להתייקרות מוצרים ותפגע בצרכנים



הצעת חוק הסחר בפליטות גזי חממה בארה"ב עשויה לעלות 22 מיליארד דולר בשנה עד 2020, או 175 דולר לכל משק בית, כך מסר משרד התקציב בקונגרס. החקיקה, עליה צפוי בית הנבחרים להצביע כבר בתחילת השבוע הבא, תאפשר מתן היתרי פליטת פחמן דו חמצני בחינם למספר תעשיות, ומכירתם במכירה פומבית לחברות נוספות על מנת לגייס כסף להקלה במסים.



משרד התקציב באר"ה מסר כי ללא החוק החדש, יגיעו ההוצאות ל-110 מיליארד דולר בשנה, או 890 דולר למשק בית. "העלויות הגבוהות נובעות מהעובדה שהפעילות הכלכלית מבוססת על דלק מאובני, שמפיק גזי חממה כאשר הוא נשרף", נכתב באנליזה שהכין משרד התקציב. "במרבית המקרים, החברות שנדרשות לעמוד במכסות אינן יכולות לעמוד בעלויות; תחת זאת, הן יעבירו את העלויות ללקוחות בצורת העלאת מחירים".



במסגרת החוק החדש, תגביל הממשלה הפדרלית את פליטות הגזים במרבית המגזרים בכלכלת ארה"ב. המכסה תחולק למיליארדי היתרים, שכל אחד נושא את האישור לפליטת טונה של פחמן דו חמצני. חברות שיימצאו תחת רגולציה יידרשו לרכוש מספיק היתרים כדי לפצות על פליטות גזי החממה שלהן, ולהעביר את ההיתרים לסוכנות להגנה על הסביבה. בנוסף, החברות יוכלו לסחור בהיתרים בשוק הדומה למערכת המסחר בפליטות הפועלת באירופה מאז 2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully