וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה אקולוגית: גיהוקי פרות מייצרים רבע מכלל המתאן המופרח לאטמוספירה בארה"ב

סוכנויות הידיעות

21.6.2009 / 9:08

בכירים בממשל האמריקאי הבהירו לחוואים בארה"ב כי אין בכוונתם לפקח על הפרות והגזים הנפלטים מהן



אחד התורמים העיקריים להתחממות הגלובאלית - גדול יותר ממכרות הפחם, קבירת פסולת באדמה ופליטת שפכי מפעלים - נותר ללא טיפול מצד משטר אובמה המנסה בימים אלה להפחית את פליטת גזי החממה ברחבי העולם הוא גיהוקי הפרות.



הגיהוקים מצד 170 מיליון הפרות, הכבשים והחזירים החיים כיום בארה"ב מפיקים כרבע מכלל גז המתאן המשוחרר לאוויר בארה"ב מידי שנה - כך העריכה הסוכנות להגנה סביבתית בארה"ב (epa). עובדה זו הופכת את החיות למקור הגדול ביותר בארה"ב לייצור גז מתאן.



הגזים של חיות המשק לא נמצא בדיוני הקונגרס, המנסה בימים אלה להעביר חוקים שנועדו להגביל את פליטת גזי החממה בארה"ב. ה-epa, תחת נשיא ארה"ב אובמה, טען כי אין לו כוונות להחיל רגולציה על הגז על אף שהכיר בכך שזהו אחד מששת הגזים המסכנים את בריאות יושבי כדור הארץ.



נושא גיהוקי חיות המשק נידון בפורומים באינטרנט, במסדרונות הקונגרס האמריקאי ובכנסים של ענף החוואות בארה"ב. החוואים חוששים מפני הצעה במסגרתה ירכשו החוואים אישורי זיהום מהממשל האמריקאי, ויוכלו לסחור בהם אם כמות הגזים שיפלטו מהמשקים יהיו קטנים מהאישורים שרכשו. לטענת החוואים, אישורים כאלה הם למעשה "מס פרות", אשר יכול להרוס אותם כלכלית.



בכירים בממשל האמריקאי ניסו להרגיע את החוואים ולהבטיח כי אין בכוונתם לפקח על הפרות וגיהוקיהן. אך מאמצי הממשל לא הצליחו לשכנע את החוואים ואת הדוברים בשמם בקונגרס כי אין להם סיבה לדאגה בנושא.



מחקרים בארה"ב הראו כי תזונת הפרות והעלייה ביעילות ייצור הבשר - ייצור כמות גדולה של בשר וחלב מעדרים קטנים - עלולה להביא לעלייה בייצור בגז על ידי הפרות, לפי פרנק מ. מיטלוינר, מרצה באוניברסיטת קליפורניה - אשר חקר גזים של חיות משק במשך 15 שנה.



"אני לא חושב שצריך להתעלם מנושא חיות המשק. כל תעשייה צריכה לתת כתף בענין צמצום גזי החממה", אמר מיטלוינר. "אי אפשר לאסוף את הגזים הנפלטים מהפרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully