וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיל פלדמן מעוניין לרכוש את בניין HSBC בניו יורק: הגיש הצעה ב-300 מיליון דולר

שרון שפורר

21.6.2009 / 9:26

לפולאר השקעות יש זכות סירוב ראשונה; לפני חודשיים נכנס לשליטה בפולאר המיליארדר תמיר ספיר



זיל פלדמן הגיש בסוף השבוע אחרון הצעה לרכישת בניין hsbc בניו יורק במסגרת מכרז למכירת הבניין. פלדמן מציע על הבניין 300 מיליון דולר. אם פלדמן יזכה ברכישת הבניין, ל שבשליטתו ובשליטת איש הנדל"ן האמריקאי תמיר ספיר תהיה זכות סירוב כך שהיא עשויה לבצע את העסקה.



עדיין לא ידוע כיצד בכוונת פלדמן לממן את העסקה. הברוקרים שמייצגים את hsbc הם ג'ון לנג לסל וזיל פלדמן הגיש את ההצעה דרך החברה הפרטית שלו hsv. פולאר נסחרת היום בבורסה לפי שווי של כ-200 מיליון שקל אחרי עלייה של כ-87% מתחילת השנה. איגרות החוב של החברה מסדרה 6 נסחרות בתשואה של 21%.



החברה הפועלת בעיקר בנדל"ן ותשתיות והינה בעלת השליטה ב, היא בעלת הון עצמי של 327 מיליון שקל והתחייבויות בהיקף של כ-1.1 מיליארד שקל. את הרבעון הראשון של 2009 היא סיימה ברווח של כ-15 מיליון שקל וזאת אחרי שב-2008 הפסידה כ-125 מיליון שקל.



בניין hsbc בניו יורק כולל שלושה בנייני משרדים מחוברים אשר במרכזם בניין הטאואר השקוף בן ה030 קומות שנבנה ב-1984 על ידי האדריכל אלי עטיה. בעבר, היה שייך הבניין לפירסט ריפבליק בנק של אדמונד ספרא. הבניין הממוקם בין הרחובות 40 ו-41 על השדרה החמישית, כולל כ-83 אלף מ"ר.







בימי השיא הגיעו דמי השכירות על הבניין לכ-1100 דולר למ"ר, אך ההצעה של פלדמן היא למחירים של עד כ-860 דולר למ"ר.



פלדמן הגיש בקשה לרכישת הבניין בניו יורק כחודשיים אחרי הצטרפותו של המיליארדר האמריקאי תמיר ספיר, בעליה של חברת נדל"ן אמריקאית, ספיר אורגניזיישן לגרעין השליטה בפולאר השקעות. פולאר, המנוהלת על ידי דובי וייס הצהירה במועד כניסתו של ספיר להשקעה בחברה כי בכוונתה להרחיב פעילות בשוק הנדל"ן בניו יורק. ספיר מחזיק בכ-750 אלף מ"ר של משרדים בניו יורק, בין היתר, הוא גם הבעלים של בניין קרדיט סוויס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully