וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוליגרך הרוסי אלכסנדר לבדב הזרים 4.5 מיליון ליש"ט לעיתון הבריטי "איוונינג סטנדרד"

סוכנויות הידיעות

21.6.2009 / 9:54

לבדב, שרכש את ה"איוונינג סטנדרד" בינואר, התחייב לממן בתקופה הקרובה 20% מהוצאותיו של העיתון



האוליגרך הרוסי אלכסנדר לבדב הזרים השבוע 4.5 מיליון ליש"ט (7.4 מיליון דולר) לעיתון הבריטי "איוונינג סטנדרד", כך דיווח ביום שישי העיתון הבריטי "גרדיאן". הכסף שולם במסגרת סיוע של 25 מיליון ליש"ט (41 מיליון דולר) שהתחייב לבדב להעניק לעיתון במשך שלוש השנים הקרובות על מנת לסייע לו לחזור לרווחיות.



בינואר רכש לבדב רכש את ה"איוונינג סטנדרד" מחברת האחזקות שבבעלות לורד רות'רמיר, דיילי מייל אנד ג'נרל טראסט (dmgt). העיתונות הבריטית דיווחה בינואר כי הרכישה נעשתה בתשלום סמלי של ליש"ט אחד, אולם עורך הסטנדרד, ג'ורדי גרייג הודה מאוחר יותר כי הסכום ששולם היה גבוה הרבה יותר, על אף שסירב לחשוף אותו. במסגרת העסקה, הסכים לבדב לממן 20% מההוצאות השוטפות של העיתון.



על פי הדיווחים, העיתון ספג הפסדים של 10 מיליון ליש"ט בשנה, זו הפעם הראשונה בה אזרח רוסי מחזיק בשליטה על עיתון בריטי. "המחויבות שלי היא להבטיח שבתקופה הקרובה ההפסדים לא יפגעו בעיתון", אמר לבדב בראיון לעיתון "פייננשל טיימס".



לבדב רכש את הנתח שהיה בידי משפחת רות'רמיר, 75.1%, לאחר שאלו החזיקו בו כמעט 30 שנה. אסושיאייטד ניוזפייפרס, חברה בת של dmgt, מחזיקה ביתרת העיתון. לבדב מחזיק באחד הבנקים הגדולים ברוסיה, בנתח של 30% בחברת התעופה הממשלתית של רוסיה, אירופלוט ובנתח של 39% בעיתון הרוסי "נוביה גאזטה".



החדשות על הסיוע התקבלו בשמחה ב"סטנדרד" בעקבות דיווחים לפיהם לבדב הלין את שכרם של עיתונאים ב"נוביה גאזטה" וכי כמה מהפרויקטים שלו בעיתונות הרוסית הוקפאו בשל קשיי מימון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully