וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14 שנים אחרי פרשת הסיליקון בחלב: הסדר התשלומים של תנובה נפרס לחמש שנים נוספות

הילה רז

21.6.2009 / 11:40

תנובה תעביר מוצרי חלב בשווי 24.4 מיליון שקל לעמותות חלוקת מזון לנצרכים



אחרי שפסק כי תנובה תשלם 55 מיליון שקל בתביעה ייצוגית שהוגשה נגדה בשל החדרת סיליקון לחלב לפני כ-14 שנים, קבע השופט בנימיני ביום חמישי כיצד יחולקו הכספים.



לפני שמונה חודשים פסק השופט בנימיני כי על תנובה לפצות את הצרכנים בסכום חסר תקדים. השופט קבע בפסק דינו מתווה לפיו הסכום יחולק לשלוש מטרות עיקריות: הסדר הנחות לצרכנים, העברת סכום פיצוי לקרן מחקרים ומלגות בתחום המזון, וחלוקת מוצרי חלב חינם לאוכלוסיות נזקקות באמצעות עמותות העוסקות בכך.



השופט קיבל את הסכמות הצדדים, לפיהן מתוך הסכום של 55 מיליון שקל - 24.4 מיליון שקל (כ-44.6%) - ישולמו באמצעות חלוקת מוצרי חלב בתוך חמש שנים לעמותות "לתת" ו"משולחן לשולחן", שהן עמותות גג המספקות מזון לעשרות עמותות אחרות בארץ.



הסדר ההנחות יעמוד על 22% מסכום הפיצויים הכולל ויעמוד על כ-12.1 מיליון שקל. הוסכם כי ההסדר יוחל על חלב עמיד 1% ו-3% שומן ויבוצע תוך חמש שנים מיום תחילת ביצוע ההסדר.



לצרכי מחקר בתחום המזון תקצה תנובה כ-18.1 מיליון שקל, שהם כ-33% מסכום הפיצויים. הוסכם כי תוקם קרן מחקר שבראשה יעמוד המדען הראשי של משרד הבריאות, והיא עתידה לפעול במשך חמש שנים. הנהלת הקרן תבחר את המחקרים שיזכו במלגות ותפקח עליהם.



לפי ההסכם, תנובה תשלם ליורשי התובע הייצוגי - המנוח תופיק ראבי - תגמול בסך 350 אלף שקל, בנוסף ל-150 אלף שקל שנפסקו לו בפסק הדין לפני כשמונה חודשים. לעורכי דינו ישולמו 2 מיליון שקל, בנוסף ל-500 אלף שקל שנפסקו להם בפסק הדין החלקי. השופט מציין כי התיק מנוהל מזה כ-14 שנים, והוא מורכב ובעל חשיבות ציבורית רבה.



למועצה הישראלית לצרכנות תשלם תנובה תגמול בסך 750 אלף שקל, בנוסף לסך של 250 אלף שקל שנפסקו לה בעבר. השופט מציין כי המועצה הישראלית לצרכנות היא שנשאה ברוב העבודה על התיק, והוא פוסק לה סכום גבוה יחסית מתוך רצון לעודד ארגוני צרכנות ליטול חלק בתביעות ייצוגיות מצודקות שיש בהן חשיבות ממשית לכלל הצרכנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully