וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר שוקי הון: השקל צפוי להיחלש בחודשים הקרובים, עם נטייה להתחזקות בטווח הבינוני

TheMarker

21.6.2009 / 12:00

האנליסטים רואים עדיפות ברורה לאג"ח השקליות על פני הצמודות; האיום העיקרי שיכול להקדים את העלאת הריבית הוא עלייה משמעותית בציפיות לאינפלציה



בלידר שוקי הון טוענים כי העלייה החדה בעודף בחשבון השוטף ברבעון הראשון תומכת בשקל, אך השבריריות של הכלכלה העולמית תומכת בדולר. "לפיכך, אנו נותנים הסתברות גבוהה יותר להיחלשות השקל בחודשים הקרובים, אך עם נטייה להתחזקות בטווח הבינוני", אומרים האנליסטים.



עוד מעריכים בלידר שוקי הון, כי שוק האג"ח בישראל יושפע לחיוב מהירידה בציפיות להעלאת ריבית, במקביל להתמתנות בציפיות לאינפלציה בארה"ב. "השפעת ההתמתנות הצפויה במחירי הסחורות, העלייה בשיעור האבטלה והירידה בהכנסה הריאלית במשק - יגברו על השפעת הגידול בכמות הכסף ויובילו לסביבת אינפלציה מתונה בשנה הקרובה", אומרים האנליסטים.



בתרחיש זה, האנליסטים טוענים כי צפויה ירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות. "רמת הציפיות לאינפלציה גבוהה משמעותית מהערכתינו לשנה הקרובה, ולכן אנו רואים עדיפות ברורה לאג"ח השקליות על פני הצמודות", אומרים בלידר שוקי הון.



תקציב המדינה לשנים 2010-2009 מניח גירעון של 6% תוצר ב-2009, ושל 5.5% ב-2010. "להערכתנו, הנחות ההכנסות ממסים אופטימיות מדי, ולכן בלא שינוי בצד ההוצאה או העלאת מסים - צפויה חריגה מיעדים אלה", אומרים האנליסטים. הפרסומים הלא רשמיים בדבר צניחה בהכנסות בחודש יוני, רק מחזקים את ההערכה זו.



מדד מאי לא סיפק הפתעות, ועלה ב-0.4%. בלידר שוקי הון טוענים כי "המדדים הקרובים יושפעו מעליית מחירי האנרגיה, העלאות המסים ומחולשת הביקושים הנובעת מהמיתון. אנו מצפים לעלייה מצטברת של כ-0.9% בשלושת החודשים הקרובים, ולעלייה בשיעור של כ-1% בשנה הקרובה".



עוד אומרים האנליסטים, כי בנק ישראל מסתמן כיותר אופטימי בנוגע למצב העתידי, אך ימתין לפחות מספר חודשים לפני שינוי במדיניות. "להערכתנו, סביבת המאקרו החלשה והצפי לאינפלציה מתונה, ידחו את העלאת הריבית לשנת 2010. האיום העיקרי שיכול להקדים את העלאות הריבית הוא עליית מדרגה משמעותית בציפיות לאינפלציה", מסכמים בלידר שוקי הון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully