וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: צפויה עלייה בתשואות ושחיקת הערך של אג"ח ממשלתיות ברחבי העולם

TheMarker

21.6.2009 / 13:00

לפי האנליסטים, אג"ח ממשלתיות אמריקאיות מסוכנות כיום יותר מאג"ח קונצרניות בדירוגים גבוהים, ביחס לתשואות שגלומות בהן



בכלל פיננסים אומרים כי נתוני סוף השבוע מעודדים, ומחזקים את התחזיות להתאוששות כלכלית עוד השנה. "אנו צפויים לראות המשך עלייה בציפיות האינפלציוניות, ריבית קבועה עד לסוף השנה שעשויה להמשיך ולהחליש את הדולר, חזרה להעלאות ריבית אגרסיביות כבר בשנה הבאה, וכן עליית תשואות ושחיקת ערך של אג"ח ממשלתיות ברחבי העולם", אומרים האנליסטים.



התשואות על אג"ח ממשלתיות אמריקאיות עלו ביום חמישי וירדו ביום שישי, אך בסך הכל סיימו את השבוע בעליית תשואות. זאת, על רקע פרסומי המאקרו החיוביים שהחזירו משקיעים אל נכסים עם סיכון גבוה יותר. וגם על רקע הודעתו של משרד האוצר האמריקאי, כי בכוונתו למכור השבוע אג"ח ממשלתיות לטווח הקצר והבינוני, בהיקף כולל של 104 מיליארד דולר לטווח הבינוני ועוד 61 מיליארד דולר לטווח הקצר.



התשואה על אג"ח ממשלתיות ל-10 שנים עלתה, מ-3.688% ביום רביעי ל-3.78% ביום שישי. האנליסטים בכלל פיננסים מעריכים, כי אג"ח ממשלתיות מסוכנות כיום יותר מאג"ח קונצרניות בדירוגים גבוהים ביחס לתשואות שגלומות בהן.



הציפיות האינפלציוניות ל-10 שנים חזרו לעלות בסוף השבוע, ועלו מ-1.77% לשנה ביום רביעי ל-1.93% ביום שישי. החוזים העתידיים על גובה הריבית בסוף השנה מגלמים השארת הריבית ברמתה הנוכחית, בסבירות של 54.5%. הירידה בגובה הריבית הצפויה ממשיכה לפגוע בדולר בעולם, פגיעה שלהערכת האנליסטים תימשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully