וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטיש איירווייס בקשיים וריצ'רד ברנסון צוחק: "צריך להניח לה לפשוט רגל"

סוכנויות הידיעות

21.6.2009 / 13:33

"אנחנו כבר מוכנים לתפוס את מקומה של בריטיש במסלולי ההמראה", אמר ברנסון



" נהפכה לחסרת ערך, ולכן הממשלה לא צריכה לחלץ אותה", כך אמר בשבוע שעבר המיליארדר ריצ'רד ברנסון, המייסד והנשיא של חברת התעופה המתחרה וירג'ין אטלנטיק.



השבוע צפויה הנהלת בריטיש איירווייס, אשר מתמודדת בימים אלה עם קשיי מימון בשל הפסדים כבדים, לדון עם איגוד העובדים שלה בקיצוצי שכר באמצעותם תנסה לחסוך 100 מיליון ליש"ט (165 מיליון דולר) בשנה. מנכ"ל בריטיש, וילי ולש, אשר הצהיר בשבוע שעבר כי החברה נמצאת במאבק הישרדות, מקווה להגיע לעסקה עם איגודי העובדים עד סוף החודש.



ברנסון אמר כי אסור לממשלת בריטניה להתפתות לסייע לחברה, שכן "זה לא ישרת את טובתה של בריטניה", והוסיף: "אנחנו וחברות אחרות כבר מוכנים לתפוס את נתיבי האוויר של בריטיש ואת מסלולי ההמראה בהית'רו, אם החברה תיכנס לצרות גדולות. אני סבור כי החילוץ שהעניק הממשל האמריקאי ליצרניות הרכב היה רעיון גרוע וכך גם לגבי בריטיש איירווייס". לדברי ברנסון, הוא הגיש הצעה לרכישת החברה, אך התחייבויותיה של בריטיש היו גדולות מדי.



דובר בריטיש איירווייס הכחיש אתמול את הטענות בנוגע לסיוע אפשרי של ממשלת בריטניה. "זו בדיה. אנחנו לא מנהלים שיחות עם הממשלה, וגם לא יהיו שיחות. התנגדנו בעבר לסיוע ממשלתי ועמדתנו לא השתנתה".

באחרונה דיווחה בריטיש איירווייס על הפסד שנתי של 401 מיליון ליש"ט (633 מיליון דולר). וירג'ין אטלנטיק, לעומת זאת, הודיעה בסוף מאי כי רווחיה בשנה שהסתיימה בפברואר 2009 כמעט והוכפלו ל-68.4 מיליון ליש"ט (108 מיליון דולר), הודות להצלחתה בגידור מחיר הנפט, לפני שהגיע לשיא של 147 דולר לחבית ביולי 2008, כמו גם בעלייה במספר הנוסעים במחלקות היוקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully