וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמן אלדובי: התנודתיות באחד העם צפויה להימשך, כאשר בשוק האג"ח המגמה הינה לכיוון עליית התשואות

TheMarker

21.6.2009 / 14:00

האנליסטים טוענים כי עוד מוקדם לדבר על מימוש מאסיבי בשוק



בהלמן-אלדובי צופים המשך תנודתיות בשוקי האג"ח והמניות בישראל, כאשר בשוק האג"ח המגמה הינה לכיוון עליית התשואות. "בשוק המניות הזהירות מחייבת, אך כל עוד לא תיווצר אלטרנטיבה, להערכתנו השוק יהיה בסך הכל חיובי בטווח הקצר", אומרים האנליסטים.



"למשקיע בשוק ההון יש בחירה בין שלוש אלטרנטיבות. האלטרנטיבה הראשונה היא ריבית אפס בטווח הקצר (או למעשה לשבת על הגדר). האלטרנטיבה השנייה היא לקחת סיכון ברמת התשואות הנוכחית של האג"ח לטווח הארוך. האלטרנטיבה השלישית היא לקחת סיכון בשוקי המניות", כך טוענים האנליסטים בסקירה השבועית של הלמן-אלדובי.



"להערכתנו, עוד מוקדם לדבר על מימוש מאסיבי וזה משתי סיבות עיקריות: הסיבה הראשונה, טרם נוצרה אלטרנטיבה אמיתית להשקעות, שכן בועת מחירי האג"ח טרם התנקזה. למשקיע אין תמריץ לממש את רווחיו מהבורסה. על הפקדת כספים בפק"מ או רכישת מק"מ/אג"ח קצר התשואה נטו הינה אפס. אג"ח ארוך טומן בחובו סיכון גדול, שכן התשואה עדיין נמוכה. לא בכדי, אנו עדים לזרימת כספים לקרנות מנייתיות וגמישות מתחילת מארס", אומר דן הלמן, מנכ"ל הלמן-אלדובי קרנות נאמנות.



הסיבה השנייה, לטענת הלמן, היא שצריך יותר מכמה ימי ירידות בכדי לדבר על מגמה. לכן לטענתו, לפחות מבחינת נקודה זו, השבוע הקרוב יהיה מבחן לבאות. בהלמן-אלדובי מעריכים כי שבוע המסחר בתל-אביב צפוי להיות סוער בתחום האג"ח בכלל, והממשלתיות בפרט.



בסוף השבוע האחרון חזרה מגמת העלייה בתשואות על האג"ח ארוכות של ממשלת ארה"ב, כאשר בסוף יום שישי נסחרו האג"ח ל-10 שנים בתשואה של כ-3.8%. בהלמן מעריכים כי מגמה זו צפויה להימשך בזמן הקרוב, ויש לכך השלכות רבות על השווקים הפיננסים בארץ ובעולם.



"בעת האחרונה אנו עדים ליותר ויותר הצהרות שעשויות להעיב על מחירי אג"ח. תחילה זו הייתה סין, אשר הודיעה על קיצור המח"מ בתיק האג"ח שלה. לאחר מכן, שמענו את רוסיה ומדינות נוספות על כך שהן מתכוונות לגוון את תיק האג"ח שלהן על ידי החלפת אג"ח ממשלת ארה"ב באג"ח של קרן המטבע העולמית", ציין הלמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully