וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב: העלייה בתיאבון לסיכון בשילוב עם הסנטימנט השלילי כלפי הדולר בעולם, תוביל להיחלשותו כנגד השקל

TheMarker

21.6.2009 / 15:00

לפי האנליסטים, מגמות הסיכון השבריריות ממשיכות להוות גורם מרכזי בתנועת המטבעות; המשקיעים מחפשים נואשות אחר כיוון ברור לאחר הראלי, מה שמוביל לתנודתיות רבה בדולר



במיטב מעריכים כי העלייה בתיאבון לסיכון בשילוב עם הסנטימנט השלילי כלפי הדולר בעולם, תוביל להיחלשותו השטר הירוק כנגד השקל. מנגד, בין הגורמים התומכים בהיחלשות השקל ניתן למנות את רכישות הדולרים היומיות של בנק ישראל, והפער המינורי בין ריביות השקל והדולר שצפוי להשתנות עד סוף השנה. השבוע הקרוב יעמוד בסימן החלטת הריבית לתקופה הקרובה, וההערכה היא שבנק ישראל יותיר את הריבית על כנה, אומרים האנליסטים.



מגמות הסיכון השבריריות בשוקי ההון בעולם ממשיכות להוות גורם מרכזי בתנועת המטבעות. המשקיעים מחפשים נואשות אחר כיוון ברור לאחר הראלי של חודש מארס, מה שמוביל לתנודתיות רבה במסחר בדולר. ההערכות בדבר הריבית בארה"ב מתחילות לעורר את המשקיעים לקראת יום רביעי הקרוב.



ציפיות השוק הן כי נגיד הבנק המרכזי יותיר את הריבית ללא שינוי, ברמה של 0.00%-0.25%. מדד המחירים לצרכן שפורסם לאחרונה בארה"ב מצביע על רגיעה אינפלציונית, כשהכנת הקרקע להעלאת ריבית מתחילה להתעצם ולקבל ביטוי בנאומי ראשי הכלכלה האמריקאים. את השבוע שעבר חתם הדולר ברמת 1.39 אירו, לאחר שטיפס מעל 1.40 במהלך השבוע. שבוע המסחר הקרוב עמוס בנתונים כלכליים, וצפוי להיות תנודתי מאוד.



החוזים העתידיים על הנפט למסירה בחודש יולי פקעו בסיום המסחר השבועי מתחת ל-70 דולר לחבית, לראשונה מזה שבוע וחצי, ובכך השלימו ירידה של 3.5% בשבוע. ביום המסחר האחרון איבדו החוזים 2.6% ונסגרו במחיר של 69.55 דולר. משרד האנרגיה של ארה"ב הודיע כי הביקוש למוצרי נפט ב-4 השבועות האחרונים ירד ב-6%, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. שוק האנרגיה ממתין גם הוא להחלטת הריבית של ארה"ב, ולהודעת נגיד הבנק המרכזי בדבר המשך התמודדות הממשל עם המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully