וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: עליית התשואות באג"ח הממשלתיות נבלמה, עקב החשש מעלייה חדה מדי שתסכן את ההתאוששות השברירית

TheMarker

21.6.2009 / 16:00

במיטב אומרים כי המהלך האחרון מראה שקיים בשוק מנגנון איזון פנימי, שדואג כי כל עוד אין ביטחון בהתאוששות והחששות מדפלציה שווים לחששות מאינפלציה - התשואות על האג"ח הממשלתיות יישארו בהתאם



שבוע מסחר חיובי עבר על שוק האג"ח הממשלתיות. מהלך העליות האחרון קטע רצף של מספר שבועות של ירידות בשוקי האג"ח הממשלתיות, בישראל ובארה"ב. התשואה על האג"ח האמריקאית ל-10 שנים, שהגיעה כבר לרמה של 4%, שינתה כיוון וירדה עד ל-3.65% ובסוף השבוע עלתה שוב ל-3.79%. האנליסטים אומרים כי עליית התשואות נבלמה במקצת עקב חשש המשקיעים מעליית תשואות חדה מדי, שעלולה לסכן את ההתאוששות הכלכלית השברירית ולהעמיד בספק את המשכה.



"המהלך האחרון מראה שקיים בשוק מנגנון איזון פנימי, שדואג כי כל עוד אין ביטחון בהתאוששות הכלכלית וכל עוד החששות מדפלציה שווים לחששות מאינפלציה, התשואות על האג"ח הממשלתיות יישארו בהתאם", אומרים האנליסטים. בנוסף, דברים אלו מגובים בתכניות הנגיד האמריקאי, ששקל להצהיר כי לא יעלה את ריבית הפד לפחות עד סוף השנה הנוכחית.



גם השבוע רשמו האיגרות הצמודות למדד ביצועים עודפים על פני אלו הלא צמודות. בעיקר לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש מאי שעלה ב-0.4%, ועל רקע חששות מעלייה ברמת האינפלציה בעקבות עליית מחירי הנפט בעולם. במיטב טוענים כי כדאי לשים לב כי ציפיות האינפלציה לשנים הקרובות, כפי שמשתקף ממחירי האג"ח בישראל, עומדות על כ-3%.



בשוק הקונצרני נרשמו גם השבוע עליות שערים, כאשר מדד התל בונד 60 עלה בכ-1%. המרווח בין מדד התל בונד 60 לבין האג"ח הממשלתיות המקבילות הצטמצם השבוע, עקב עלייה חדה יותר של האג"ח הממשלתיות. האנליסטים אומרים כי נתון מעניין הוא המשך העליות החדות באג"ח הלא מדורגות (high yield).



אין בבורסת תל אביב מדד לביצועי אג"ח אלו, אולם ניתן להבחין שחלקן ממשיכות לעלות ובאחוזים ניכרים. כאשר ההסבר לכך הוא ירידת מפלס הפחד שמוביל את הקונים חזרה לנכסים המסוכנים יותר, וכן תמחור חסר משמעותי שנוצר עקב הפאניקה ששררה בשווקים בשנה החולפת, טוענים האנליסטים.



"נראה כי למרות העליות החדות שרשמו קרנות נאמנות המתמחות באפיק זה, ישנן עדיין איגרות אשר יזכו את המשקיעים בתשואה גבוהה. יחד עם זאת, צריך לזכור כי מדובר בנכסים שבחלק מהמקרים דומים יותר למניות מאשר לאג"ח, והשקעה בהם דורשת ניסיון וידע או פנייה לייעוץ של מומחים", אומרים במיטב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully