וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון לשטייניץ: יש לבחון פריסת חובות תמלוגים לערוץ 10; המשמעות: הזכיין יוכל להמשיך להפעיל הערוץ

אופיר בר-זהר

21.6.2009 / 16:05

לפי ועדת תורג'מן הערוץ חייב 103 מיליון שקל בגין השנים 2006-2004



האם מסתמן הסדר לערוץ 10? שר התקשורת משה כחלון פנה הבוקר לשר האוצר, וביקש ממנו לקיים דיון במשבר בערוץ 10. כחלון ביקש דיון נוסף בעניין מועדי תשלומי התמלוגים ודמי הזיכיון, בהשתתפות אגפי משרד האוצר הנדרשים לעניין זה, נציגי משרד התקשורת ונציגי הרשות השנייה. אם יושג הסדר בעניין תשלומי העבר של ערוץ 10 בנושא דמי התמלוגים והזיכיון יוסר המכשול העיקרי להשגת הסדר - מאחר שיש להניח כי החובות בתחום התוכן ייפרסו על פני מספר שנים והערוץ יחזיר אותם עד למועד המעבר לרישיונות.



בפניית שר התקשורת לשר האוצר נכתב "כשר הממונה על ביצוע הוראות החוק, בשל הסמכויות הנתונות לשר התקשורת ושר האוצר לעניין התמלוגים ודמי זיכיון המשתלמים על ידי בעלי זיכיונות לפי החוק; ובשל סמכותו של החשב הכללי לפריסת חובות, אני פונה אליך בעניין מועדי תשלום דמי הזיכיון והתמלוגים שחב ישראל 10 לפי החוק, עד לשנת 2012. על בחינה זו להיעשות מבלי לגרוע מההליך המכרזי אותו מקיימת הרשות השנייה בימים אלה כנדרש, בהתאם להוראות החוק".



זיכיונו של ערוץ 10 עתיד לפוג בפברואר 2010 ואין אפשרות להאריכו מאחר שהערוץ לא עמד בכל מחויבויותיו. לפי דו"ח ועדת תורג'מן שבדק את הנושא, הערוץ חייב כ-103 מיליון שקל בגין חובות תוכן, תמלוגים ודמי זיכיון שצבר בשנים 2004-2006. מאז מחזיר הערוץ חובות בתחום התוכן, אך השנה כבר צבר חוב נוסף של כ-17 מיליון שקל בגין דמי זיכיון ותמלוגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully