וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוועדת הכספים מתכננים לכפות על הממשלה שלא להטיל מע"מ על ירקות ופירות ובמקביל לבטל הפחתת מסים

צבי זרחיה

21.6.2009 / 16:04

בכנסת מעריכים שברגע האחרון יסוג האוצר מהצעתו להטיל מע"מ על פירות וירקות לנוכח היעדר רוב בכנסת



יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) מתכנן להעלות לדיון בועדה במועד אחד את הבקשה להפחתת מס ההכנסה בשנים 2011-2016 וכן הפחתת מס החברות רטרואקטיווית מ-2009 יחד עם הצעה אחרת של הממשלה להטלת מע"מ על פירות וירקות.



הסעיפים הללו הם חלק מחוק ההסדרים במשק ובועדה מעריכים שהמדובר ב"תרגיל" שינקוט גפני כדי ללחוץ על האוצר שלא להטיל מע"מ על פירות וירקות.



בועדת הכספים מתכננים בדרך זו לנסות ולכפות על הממשלה שלא להטיל מע"מ על פירות וירקות, ובמקביל לבטל את השלב הבא בהפחתת המסים.



יצויין כי בכנסת קיים רוב נגד הטלת מע"מ על פירות וירקות, בצד תמיכה רבה בקרב ח"כים להקפיא את המשך הפחתות המסים. בכנסת מעריכים שברגע האחרון יסוג האוצר מהצעתו להטיל מע"מ על פירות וירקות לנוכח היעדר רוב בכנסת.



גפני הבהיר היום: "אנו חברי הקואליציה, נעמוד מול העם ונצביע בעד הפחתה בשיעורי מס הכנסה בצד הטלה של המע"מ על פירות וירקות".



גפני הוסיף כי "אנו לא מהווים שחקן במגרש הזה אבל מדובר כאן בהחלטות חמורות על גבול הצדק. עלינו לדעת איפה אנו עומדים".



מרכז הקואליציה בועדת הכספים ח"כ ציון פיניאן (ליכוד) וחברת הועדה ח"כ מירי רגב (ליכוד) חזרו והודיעו אתמול על התנגדותם להטלת מע"מ על פירות וירקות. פיניאן הודיע שבכוונתו לשוחח על כך עם שר האוצר יובל שטייניץ. גורמים בליכוד חוששים שהטלת מע"מ על פירות וירקות תפגע בתדמיתה של המפלגה המבקשת להצטייר כמפלגה חברתית. במקום זאת, מציעה רגב להקפיא את המשך הפחתות המסים.



לעומתם, הח"כים שלי יחימוביץ (עבודה) וחיים אורון (מרצ) הציעו להנהיג מע"מ מדורג כך שיופחת על מוצרי יסוד ויהיה בשיעור גבוה על מוצרי יקרים כמו מכוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully