וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: משחק הפוקר "טקסס הולדם" אינו חוקי ומהווה עבור ארגוני פשיעה ענף כלכלי משמעותי

נורית רוט

21.6.2009 / 16:19

התאחדות הפוקר בישראל ביקשה לקבל צו הצהרתי לפיו היא רשאית לקיים טורניר של משחק הפוקר ביום ראשון הבא



"משחק הפוקר 'טקסס הולדם' מהווה עבור גורמים עברייניים וארגוני פשיעה ענף כלכלי משמעותי בעל מתח רווחים גבוה במיוחד. משכך עומד המשחק ברקע סכסוכים בין גורמים עברייניים שהגיעו לעתים עד כדי מעשי אלימות חמורים". כך, בין השאר, מנמקת משטרת ישראל את התנגדותה לבקשת התאחדות הפוקר בישראל לקבל צו הצהרתי לפיו היא רשאית לקיים טורניר של משחק הפוקר ביום ראשון הבא.



לטענת ההתאחדות, שמיוצגת על ידי עוה"ד רענן בר-און ו-ורד כהן, יש להעניק אישור מראש לעריכת הטורניר, מכיוון שמדובר במשחק חוקי.



המשטרה, באמצעות עו"ד גלעד שירמן מפרקליטות המדינה, מסרבת למתן האישור לקיום הטורניר. לדבריה, מדובר במשחק אסור לפי חוק העונשין, ולכן יש לעמוד בדרישות החוק כדי לקיימו (בין השאר על מבקש עריכת המשחק להוכיח כי המשחקים נועדו לשעשוע ואינם נערכים במקום לעריכת הגרלות או הימורים).



עוד נטען כי המשטרה נתקלה לא פעם בתופעה שבה גורמים עברייניים השתמשו במשחקי הימורים חוקיים כמו הגרלות לוטו, כבסיס לפיתוח הימורים בלתי חוקיים. המשטרה רומזת בתגובתה כי היא עשויה לנקוט בהליכים כנגד מארגני או משתתפי הטורניר, בדבריה כי בירור השאלה האם מדובר במשחק חוקי או לא "תוכל להתברר בהליך פלילי קונקרטי, ככל שיוגשו כתבי אישום כנגד מי מהמארגנים או השתתפים בטורניר, אם תבחר העותרת לקיימו; או במסגרת הליכים אזרחיים כאלה ואחרים, ככל שינקטו". הדיון בבקשה נקבע למחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully