וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי לוי אין, שופרסל אאוט

עדי דברת-מזריץ

21.6.2009 / 16:25

סקר נילסן: בחודש מאי העדיפו הצרכנים את הרשתות הפרטיות על פני רשתות המזון הגדולות. רמי לוי סייים את החודש עם נתח שיא

הרעש התקשורתי של רמי לוי מעלה את קרנן של כלל הרשתות הפרטיות - כך לפחות עולה מנתוני נילסן לחודש מאי שהגיעו לידי TheMarker.

על פי הנתונים, הצרכנים העדיפו בחודש מאי את הרשתות הפרטיות על פני רשתות המזון הגדולות. כלל נתח השוק של הרשתות הגדולות שופרסל ורבוע כחול ירד ל-56.8% מכלל השוק לעומת 58.8% בחודש אפריל. מדובר בירידה לאחר מגמת התחזקות של חודשיים שייתכן שנובעת מסיום חג הפסח, אז נרשמת העדפה לרכישה ברשתות הגדולות באמצעות תווי הקנייה התקפים שם.

נתח השוק של שופרסל הרשת הגדולה בישראל, ירד מ-37.5% באפריל ל-36.5% במאי. רבוע כחול הכוללת את מגה, מגה בעיר ומגה בול, ירדה מנתח שוק של 20.9% במארס ו-21.7% באפריל ל-20.3%.

כלל נתח השוק של הרשתות הפרטיות - כולל רמי לוי, חצי חינם, קו אופ, יינות ביתן ואחרים - עלה והסתכם ב 28.5% לעומת 27.9% באפריל.

רמי לוי שיווק השקמה ממשיך במגמת הצמיחה המאפיינת אותו מתחילת השנה ומסיים את חודש מאי עם נתח שיא של 4.3%. ייתכן כי הגידול נובע גם מפתיחת הסניף של רמי לוי בנשר, שהובילה למלחמת עופות מחודשת בין רמי לוי לשופרסל דיל ומגה בול. לפחות לפי הנתונים האלה ניתן לומר כי לוי ניצח את מלחמת העופות האחרונה.

הרשת השלישית בגודלה בישראל, חצי חינם, עולה אף היא בנתח השוק לכדי 5.3% לעומת 5.1% באפריל. בניגוד לחודשים קודמים, בהם רמי לוי וחצי חינם היו אלה שהביאו את הגידול לקטגוריה של הרשתות הפרטיות, החודש, מראות הרשתות הפרטיות, לראשונה מאז חודש פברואר, צמיחה בנתח השוק ללא קשר לרמי לוי וחצי חינם ונתחם מסתכם ב 18.9% לעומת 18.6% בחודש אפריל.

המינימרקטים הפרטיים נהנים אף הם ממעבר הצרכנים מהרשתות הגדולות ומקבלים נתח שיא של 11.1%. מדובר בפעם הראשונה מתחילת השנה שהמינימרקטים הפרטיים עברו את סף ה-11%. כלל מכירות חודש מאי בשוק מוצרי הצריכה (FMCG) הסתכמו ב-2.65 מיליארד שקל לעומת 2.82 מיליארד שקל באפריל - ירידה של כ-6%. בחודש אפריל חל אומנם חג הפסח, המביא איתו גידול במכירות, אולם בחודש מאי ניכרת ירידה במכירות של כ-2.8% גם לעומת מאי אשתקד, אז הסתכמו המכירות בכ-2.73 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully