וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות הכניסה את אלקטרה נדל"ן לרשימת המעקב: חוששת מהפרה של ההתניות הפיננסיות של החברה לבנקים

נתן שבע

21.6.2009 / 17:23

עד כה עומדת החברה בהתניות הפיננסיות לבנקים; מעלות: החברה פועלת במינוף גבוה



מעלות הכניסה את דירוג האג"ח של המדורגות ב-a לרשימת מעקב עם השלכות שליליות. הכנסת הדירוג לרשימת המעקב שעשויה להוביל בסופו של דבר להורדת הדירוג, באה בין היתר לאור המשבר בענף, המינוף הפיננסי הגבוה של החברה ופעילות של החברה בייזום נדל"ן בהודו בעלת מאפייני סיכון גבוהים ומחשש להפרה מההתניות הפיננסיות לבנקים.



מעלות מנמקת החלטתה בכך שהחברה ממשיכה לפעול ברמות מינוף גבוהות של כ-85%, ויחסי כיסוי חוב נמוכים. כמו כן, סיבה נוספת להכנסת החברה לרשימת המעקב הוא המשך המשבר בשוקי הנדל"ן, אשר עשוי להוביל להמשך ירידת ערך הנכסים, תוך קיטון אפשרי בשיעורי התפוסה וההכנסות בשל עזיבה אפשרית של שוכרים. מעלות מציינת עוד את המשך פעילותה של החברה בתחום ייזום הנדל"ן בישראל ובעיקר בהודו המוערכת כמדינה מסוכנת יותר משאר המדינות בהן פועלת החברה.



עוד מציינים במעלות כי עד כה שומרת החברה על מספר התניות פיננסיות להן התחייבה לבנקים בשל אשראי שקיבלה, בהן התחייבות לשמירה על יחס מינימאלי של הון עצמי למאזן. נכון לתום הרבעון הראשון עומדת החברה בהתניות. עם זאת, המרווח מן ההתניה של הון עצמי למאזן הינו קטן, כך שבמקרה והתניה זו תופר עשוי הדבר להביא לפגיעה באיתנות החברה ונזילותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully