וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיזוג נדחה: דיימלר ופורשה מכחישות את הפרסומים על מיזוג או השקעה ביצרנית מכוניות היוקרה

סוכנויות הידיעות

21.6.2009 / 17:26

"מנג'ר מגזין" דיווח בסוף השבוע כי החברות במגעים, בין היתר לרכישה של נתח בפורשה על ידי דיימלר



דיימלר ופורשה, יצרניות המכוניות הגרמניות, דחו את הפרסומים לפיהם שתי החברות נמצאות במגעים להשקעה של דיימלר ביצרנית מכוניות היוקרה. שתי החברות התייחסו לדיווחים כאל "השערות".



"אלו הן השערות, שאנחנו לא מגיבים עליהן", אמר אלברכט בלמר, דובר פורשה לבלומברג. דובר דיימלר, תומאס פרויליך אמר כי הדיווחים הם השערות בלבד.



"מנג'ר מגזין" דיווח בסוף השבוע כי שתי יצרניות המכוניות נמצאות במגעים לאפשרויות השקעה. האפשרויות כוללות רכישה של נתח בפורשה על ידי דיימלר, או קבלת מניות בפולקסווגן עבור הזרמת כספים לפורשה, לפי המגזין.



בתחילת החודש פורסם כי פורשה, אשר נאבקת עם חובותיה, נמצאת במגעים עם קטאר לגבי השקעה אפשרית. העיתון "פייננשל טיימס" דיווח כי זרוע ההשקעות של ממשלת קטאר עשויה לרכוש 25% מפורשה.



משפחות פורשה ופייש, בעלות השליטה בפורשה ובפולקווסגן, הסכימו בחודש שעבר לתמוך במשקיעים זרים בחברה, כדי להקטין חובותיה שנאמדים ב-9 מיליארד יורו (12.5 מיליארד דולר).



פורשה מחזיקה ביותר מ-50% מפולקסוואגן, יצרנית המכוניות השלישית בגודלה בעולם, ומעוניינת במיזוג בין השתיים, בין היתר הודות למותגים הנעים מפולקסוואגן גולף ועד לקווים יוקרתיים כמו בוגאטי ולמבורגיני.



פולקסוואגן, יצרנית המכוניות הגדולה באירופה, הודיעה במאי על הפסקת המגעים למיזוג עם פורשה, בטענה כי פורשה אינה מוכנה עדיין למיזוג. שתי החברות היו אמורות להיפגש באותו החודש על מנת להתחיל לפרוס את התכניות למיזוג, לאחר שהמשבר הפיננסי היקשה על פורשה להגדיל אחזקותיה בפולקסוואגן ל-75%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully