וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי האג"ח של אזורים דורשים מינוי נציג שיפקח על הדירקטוריון

מיכאל רוכוורגר

21.6.2009 / 19:55

בעלי האג"ח חוששים שהחובות לבנקים לא יאפשרו לחברה לעמוד בהתחייבויות כלפיהם במידה ומצבה יורע



אף שחברת הבנייה עומדת בתשלומיה, בעלי האג"ח שלה מוטרדים. אתמול הם קיימו אסיפה והציבו בפני מנהלי החברה דרישה למינוי נציג מטעמם שיפקח על הדירקטוריון.



לכאורה, לבעלי האג"ח אין זכות להעלות דרישה כזאת, שכן החברה עומדת בתשלומי החוב, ואולם בעלי האג"ח חוששים שאם מצב החברה יורע, היא תאלץ לפרוע חובות לבנקים וכך לא ישאר לה כסף להחזר חובות כלפיהם.



סמנכ"ל הכספים של אזורים, יעקב סיסו, לא דחה את בקשת בעלי האג"ח על הסף, וציין כי אזורים עומדת בכל התחייבויותיה לבעלי האג"ח. האחרונים אמרו כי דרישתם לגיטימית, מכיוון שאם דירוג האג"ח של סדרה 8 של החברה בהיקף של כ-350 מיליון שקל ומדורגות bbb+ ירד בדרגה אחת, תהיה זו עילה לדרישה לפירעון מיידי של יתרת החוב.



אתמול אמר סיסו באסיפת בעלי האג"ח כי "למרות המשבר הקשה בשווקים ולמרות השינויים הניהוליים שעורכת החברה בימים אלה, לצד האי ודאות האופפת את חברה האם והחברות הבנות של , אנו ערוכים ונערכים לשרת את כל ההתחייבויות כלפי בעלי האג"ח בשנתיים הקרובות, נכון לעכשיו ללא בקשות להסדרים כלשהם".



אזורים נמצאת בשליטת בוימלגרין קפיטל של שעיה בוימלגרין, שמתקשה לפרוע חובות בהיקף של כמיליארד שקל ולבעלי האג"ח שלה. לעומת זאת, המקרה של אזורים שונה ועד כה היא עומדת בתשלומים. למרות זאת, הנאמנים של הסדרות זימנו את האסיפה כדי לעדכן את מחזיקי האג"ח במצבה הכספי של החברה ובהתפתחויות אחרונות שחלו בה.



בניגוד לאסיפות הסוערות של מחזיקי אג"ח א' ו-ג' של בוימלגרין קפיטל, האסיפה של אזורים התנהלה בשקט יחסי. מלבד סיסו, ייצג את החברה ראובן קידר, מנהל הכספים. שמואל סלבין, סגן יו"ר הדירקטוריון וממלא מקום מנכ"ל החברה, נעדר מהאסיפה וגם היו"ר המיועד מטעם בנק מזרחי טפחות, ד"ר יורם טורבוביץ', לא נכח באסיפה. מבין המוסדיים הגדולים נכחו באסיפה בין השאר נציגים של מגדל, כלל, הפניקס, פסגות ואקסלנס.



אזורים חייבת למחזיקי האג"ח שאין ברשותם ביטחונות בגין החוב כמיליארד שקל. במארס 2010 אמורה החברה לשלם להם כ-150 מיליון שקל. לדברי סיסו, בהתבסס על קצב מכירת הדירות בישראל, החברה לא תתקשה לעמוד בתשלום זה. כמו כן, חייבת אזורים כ-2.1 מיליארד שקל לבנקים. מסכום זה חייבת אזורים האם כ-400 מיליון שקל והחברות הבנות שיכון ופיתוח (שו"פ) ואזורים בניין חייבות לבנקים כ-1.7 מיליארד שקל.



נכון להיום לבנקים יש שעבוד שוטף על נכסי החברות הבנות. אזורים אינה עומדת בחלק מאמות מידה פיננסיות במסגרת ההלוואות של כ-400 מיליון שקל, כשבינתיים דחו הבנקים את הדרישה לפירעון מיידי של ההלוואות. "הבנקים לא אדישים למה שקורה באזורים, אך אני מקווה שהם יהיו מספיק סבלניים כלפינו", אמר סיסו.



לדברי מנהל השקעות בהפניקס, "אנחנו לא רוצים להגיע למצב דומה למקרה של בוימלגרין קפיטל, שהבטיחה לפני כשמונה חודשים שאין לה שום בעיה לעמוד בתשלומים למחזיקי האג"ח וכעת נמצאת בחדלות פירעון. אסור לנו להגיע למצב שאם אזורים תגיע למכירת החיסול, הבנקים ייראו את הכסף ואנחנו נשאר בלי כלום. אסור גם שבוימלגרין קפיטל תמשוך כסף מאזורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully