וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתנובה הכריזו על דיאטה

עדי דברת-מזריץ ודניאל שמיל

22.6.2009 / 8:32

חברת המזון נכנסת לצעדי התייעלות: העובדים יידרשו להפחית נסיעות ושימוש בסלולר, החברה תעבור למדפסות שחור לבן


קבוצת תנובה מהדקת את החגורה ומבצעת שורה של פעולות לצמצום בהוצאותיה. במכתב ששלח המנכ"ל, ליעד כהן, לעובדים נכתב: "המשבר הכלכלי הפוקד את העולם לא פסח על ישראל, ואנו כחברת המזון המובילה בישראל חווים זאת ונערכים בהתאם. אמנם, אין ביכולתנו לצפות את מועד סיומו, אבל ברור כי אנו מושפעים ממנו". המהלך בו נוקטת תנובה תוכנן זה זמן מה ויחול גם על החברות הבנות של הקבוצה סנפרוסט, מעדנות, מאמא עוף ואדום-אדום.

במכתב מפרט כהן את מהלכי החיסכון וההתייעלות שעליהם החליטה הקבוצה. כך, מכסת הקילומטרים לבעלי רכב מהחברה תוגבל בהתאם למקום מגוריהם ולתפקידם, ובדומה לחשבון הטלפון הסלולרי שמשלמת החברה עבור עובדיה. מדובר בהטבות שלא הוגבלו עד כה. בנוסף, תנובה תשנה את מדרג מכוניות הליסינג, הנחלק לכמה קטגוריות שבכל אחת מהן כמה כלי רכב, ותוציא מכל קטגוריה את הדגם היקר ביותר. החברה תעבור גם לשימוש במדפסות שחור-לבן, במקום במדפסות צבע.

הקבוצה החליטה על צעדי חיסכון אלה אף שנתח השוק שלה גדל ברבעון הראשון של 2009. תנובה מובילה את שוק מוצרי החלב, שגודלו כ-7.6 מיליארד שקל, עם נתח שוק של כ-59.1% ב-2008. ברבעון הראשון של 2009 עלתה תנובה לנתח שוק של 60.7% (לפי נתוני סטורנקסט). דו"חותיה של מבטח שמיר, מבעלי תנובה, חושפים כי ב-2008 היה הרווח הנקי של הקבוצה 250-300 מיליון שקל.

תנובה היא לא חברת המזון היחידה שבחרה לצמצם הוצאותיה. גדי לסין, מנכ"ל קבוצת שטראוס, אמר באחרונה בפאנל מנכ"לים של TheMarker: "יש לנו תוכנית מפורטת מאוד איך לשמור על הרווח, וביצענו תהליכי התייעלות". בתנובה סירבו להגיב לידיעה.

  • עוד באותו נושא:
  • תנובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully