וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירום אריאב הקדים את פרישתו

מוטי בסוק

22.6.2009 / 9:49

מנכ"ל האוצר חזר בו מהבטחתו לשטייניץ לפרוש בסוף דצמבר - יפרוש בספטמבר. החלו החיפושים אחר מנכ"ל חדש

מנכ"ל משרד האוצר וראש אגף תקציבים בפועל, ירום אריאב, הודיע בשבוע שעבר לשר האוצר, יובל שטייניץ, כי בכוונתו לפרוש מהאוצר בקרוב, ולכל המאוחר לפני ראש השנה (אמצע ספטמבר). שר האוצר מתכוון להשלים כבר בזמן הקרוב את החיפושים אחר מנכ"ל חדש למשרד.

אריאב מונה למנכ"ל האוצר על ידי שר האוצר בעבר, אברהם הירשזון, בתחילת ינואר 2007 ונחשב למינוי מקצועי. כמנכ"ל האוצר עבד אריאב עם שלושה שרי אוצר נוספים: אהוד אולמרט (שהיה ראש הממשלה ושר האוצר), רוני בר-און וכעת שטייניץ. עם כניסתו של שטייניץ לאוצר, לפני כחודשיים, הודיע אריאב לשר כי בכוונתו לפרוש מהמשרד בקרוב. שטייניץ ואריאב סיכמו כי הוא יפרוש בסוף דצמבר 2009. ואולם באחרונה הודיע אריאב לשר האוצר כי בכוונתו להקדים את מועד הפרישה לאמצע ספטמבר, עוד לפני תחילת החגים. שטייניץ נעתר לבקשה.

שר האוצר כבר החל בחיפושים אחרי מנכ"ל חדש לאוצר. נראה כי מלאכת האיתור של מנכ"ל חדש לאוצר תהיה לא פשוטה. שטייניץ מחפש מועמדים באקדמיה ובמגזר העסקי. הוא עשוי להתקשות באיתור מועמדים מתאימים מחוץ למגזר הציבורי, שכן משרד האוצר נתפש בימים אלה כמקום עבודה לא יציב במיוחד ולא בטוח.

אריאב (55) הוא בעל תואר שני בכלכלה בהצטיינות באוניברסיטה העברית בירושלים. הוא עבד באגף התקציבים באוצר ב-85'-93'. בארבע השנים האחרונות היה אחד מראשי סגן ראש האגף. במהלך שנות עבודתו באוצר, שירת תחת שלושה ממונים על אגף התקציבים - אהרן פוגל, דוד בועז ודוד ברודט. לאחר שעזב את האוצר הצטרף לקונצרן כימיקלים לישראל. היה נציג כי"ל בדרום אמריקה, סמנכ"ל השיווק של רותם, והאחראי על מערך השיווק המאוחד של רותם ומפעלי ים המלח. ב-2000-2002 היה סמנכ"ל השיווק של כי"ל דשנים. ב-2002 מונה למנכ"ל כי"ל דשנים באירופה.

ב-30 החודשים האחרונים היה אריאב אחד האנשים החזקים והמשפיעים בכלכלת ישראל - תחילה בתקופה של צמיחה כלכלית והישגים מעודדים מאוד למשק, ובשנה האחרונה באחד המשברים היותר קשים לכלכלת ישראל. בשני המקרים ניווט את המשק ואת האוצר בצורה שקולה, נכונה, בקור רוח, חרף כל הקשיים והמוקשים שניצבו בדרכו. הוא היה בין המקדמים הבולטים של הרפורמה בחינוך היסודי ("אופק חדש"). כמו כן היה ידוע ביחסיו הטובים עם נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, חרף כל המשברים בין בנק ישראל לאוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully