וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווארד: ה"אקו-בומרס" - ילדיהם של בני הבייבי בום - ישיבו לחיים את שוק הדיור האמריקאי

רויטרס

22.6.2009 / 9:56

בשלב זה שוק הדיור עומד בפני אתגרים קשים ביותר, בשל הירידה בהכנסה הפנויה והגידול באבטלה



ילדיהם של בני דור הבייבי-בום ישיבו לחיים את שוק הדיור האמריקאי המוכה, אמרה אוניברסיטת הרווארד ביום שני. אולם לעת עתה, הירידה בהכנסות ולחץ האשראי ממשיכים לתדלק את המשבר בשוק הדיור, שנמשך כבר 3 שנים.



האבטלה הגבוהה ביותר ב-26 שנים, עיקולי שיא ומגבלות על הלוואות לצרכנים מאיימים לבלום את ההתאוששות במכירת בתים, למרות מאמצים חסרי תקדים של ממשל אובמה לסייע לשוק. כך נאמר בדו"ח מצב הדיור של האומה השנתי של הרווארד ל-2009.



אקו-בומרס, ילדיהם של בני דור הבייבי-בום שנולדו לאחר מלחה"ע השנייה, מהווים מקור עצום של תמיכה לשוק הדיור, נאמר במחקר. דור זה נכנס לגיל האופייני לרכישה ושכירה של בתים - 25-44, קבוצת גיל שגודלה עולה ב-5 מיליון אנשים מגודל קבוצת גיל דומה בשנות ה-70.



"אקו-בומרס הם דור גדול יותר מאוכלוסיית הבייבי-בום. אם נחבר את זה להגירה נקבל זרעים להתאוששות בשוק הדיור", אמר ניקולס רטסינאס, מנהל המכון המשותף ללימודי דיור של הרווארד.



האקו-בומרס יגבירו את הביקוש לדיור ב-10 השנים הבאות ומעבר להן, ויתמכו בשוק הדיור גם אם ההגירה תפחת, לפי המחקר. עם זאת, האתגרים העומדים בפני שוק הדיור הם מרובים, אמר רטסינס, מומחה ידוע בתחום ובכיר לשעבר במשרד השיכון האמריקאי. "צריך למצוא דרך לייצב את מימון הדיור בארה"ב", הוא אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully