וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשיינים: המיגזר העסקי לא יכול יותר לשמר עובדים עקב העדר פתרונות לגמישות תעסוקתית

אורה קורן

22.6.2009 / 10:22

המדינה צריכה לסייע במימון יום עבודה חמישי בשבוע לאחר שנוצלו כל ימי החופשה של העובדים



"המגזר העסקי הגיע לקצה גבול יכולתו לשימור עובדיו". כך אמר היום רובי גינל, סמנכ"ל כלכלה ורגולציה בהתאחדות התעשיינים.



לדבריו, בהעדר פתרונות מדינה הנהוגים בעולם לגמישות תעסוקתית, דוגמת מימון שבוע עבודה מקוצר, האבטלה במשק תנסוק לכ-9% בסוף השנה. המשמעות היא, שעוד כ-48 אלף עובדים יצטרפו למעגל האבטלה, ומספר המובטלים במשק יעמוד בסוף 2009 על כ-276 אלף איש.



"המדינה עדיין לא אימצה פתרונות לגמישות תעסוקתית הנהוגים בעולם, דוגמת מימון היום החמישי בשבוע עבודה מקוצר", אמר גינל. לדבריו, מרבית מפעלי התעשייה שנקטו בפתרון זה הגיע לניצול מירבי של ימי החופשה של העובדים ובהעדר סיוע של המדינה, נפלטים עובדים אלה לשוק האבטלה וממומנים על ידי המוסד לביטוח לאומי.



גינל אומר, כי אם עסקת החבילה תיושם במלואה ואכן התקציבים יופנו לסעיפים מחוללי צמיחה - הגידול באבטלה עשוי להעצר במחצית הראשונה של השנה הבאה. מנועי הצמיחה המופעלים בעסקת החבילה יביאו לתוספת 1% צמיחה כל שנה בחמש השנים הקרובות, כאשר כל אחוז משמעו 25 אלף משרות חדשות, אומר גינל.



עסקת החבילה כוללת סעיפים דוגמת מתן עדיפות לחברות ישראליות במכרזים לביצוע עבודות גם בחברות ממשלתיות ובעיריות; הגדלת תקציב המדען הראשי ב-750 מיליון שקל, הפניית 900 מיליון שקל לעידוד השקעות הון בפריפריות וקידום פרויקטי תשתית בהיקף של כ-10 מיליארדי שקל באמצעות ועדה להסרת חסמים בראשות ראש הממשלה.



בנוסף, יוגדלו תקציבי שיווק ופיתוח התיירות ב-250 מליון שקל, 400 מיליון שקל יופנו לעבודות שיפוץ במוסדות החינוך, תקציב של 300 מיליון שקל יופנה לתמיכה בעסקים קטנים, בסחר חוץ ובעידוד הפריפריות. המדינה תשמש כמבטח משנה לעסקות יצוא בהיקף של 6 מיליארד שקל ותנאי האשראי בערבות מדינה ישופרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully