וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: הערכות הן שהאירו איבד את המומנטום החיובי, שדחף אותו מעל הרמות של 1.4 דולר

TheMarker

22.6.2009 / 10:37

בפינוטק אומרים כי המדיניות המוניטארית של בנק ישראל לא תשתנה, והריבית צפויה להישאר ברמה של 0.5%, בפעם השלישית ברציפות



השטר הירוק נסחר בירידות שערים ביום שישי כנגד המטבעות העיקריים. זאת, לאחר ההצהרות האופטימיות לאחרונה מארה"ב שנתנו דגש חיובי להערכות האנליסטים, כי משבר הכלכלה הגלובלי כבר בחן את התחתית. תחזית זו דחפה את המשקיעים לחזור ולקנות מטבעות בעלי ריבית גבוהה, כגון האוזי האוסטרלי והקיוי הניו זילנדי. זאת, לאחר שאיבדו מערכם קודם לכן, בשל אחזקות המשקיעים בדולר האמריקאי כמפלט בטוח.



כמו כן, סגן מנהל קרן המטבע הבינלאומית, ג'ון ליפסקי, נתן דגשים כי סימני ההאטה בתפוקה הגלובלית מתמנים, ואמר שה-imf עשויה לשקול מחדש את תחזית הצמיחה העולמית ל-2010, ולתת תחזית יותר אופטימית. דברים אלו דחפו לעליות בשווקים האירופאיים והמטבעות אשר כלכלתם מתבססת על סחורות. האוזי האוסטרלי זינק לשיא של 0.8119 דולר, והקיוי הניו זילנדי נסחר ברמה גבוהה של 0.6485 דולר ביום המסחר האחרון של השבוע שעבר.



המטבע האירופאי לא הצליח לשמור על רמות השיא של 1.4010 אל מול הדולר והשיל כוחו, כאשר הצמד אירו-דולר סגר סביב הרמות של 1.3938. הערכות הן שהאירו איבד את המומנטום החיובי שדחף אותו מעל הרמות של 1.4 דולר. זאת, בשל התחזית העגומה לגוש האירופאי, לאחר שבבנק המרכזי אמרו שהבנקים האירופאיים צפויים להתמודד עם הפסדים נוספים, של 283 מיליארד דולר עד סוף השנה הבאה.



אתמול אמר נשיא ה-ecb כי אין סיכון לדפלציה בגוש, וכי המתיחות באיראן היא שגורמת לסיכון כלכלי. יחד עם זאת, הגידול באספקת הדולרים באמצעות העלאת ביטחון האוצר יצרו רוח נגדית לשטר הירוק. המשקיעים ממתינים היום לפרסום סקר האקלים העסקי של גרמניה.



בזירה המקומית, המטבע הישראלי שומר על כוחו ואף מתחזק ב-0.4% אל מול הדולר. היקף המסחר הצטמצם במהלך השבוע החולף, כאשר טווח המסחר נע בין הרמות של 3.984 לרמה נמוכה של 3.9055 שקל לדולר. נראה כי המדיניות המוניטארית של בנק ישראל לא תשתנה לעת עתה. נגיד הבנק, סטנלי פישר, צפוי להותיר את הריבית על רמה של 0.5%, בפעם השלישית ברציפות.



הקניות של 100 דולר ליום, בכדי להגדיל את רזרבות המט"ח ולהחליש את השטר הישראלי, נמשכות ונועדו לתמוך בייצוא המקומי. הייצוא הישראלי צפוי להצטמצם ב-1.5% במהלך 2009. יחד עם זאת, ישנם סימנים להתאוששות גלובלית, החשיבות היא רבה וחיובית לישראל בשל התלות של המשק בייצוא.



את הסקירה כתב רודיאן רחנייב, אנליסט בפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully