וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הכבלים והלוויין: צביקה ליבליך לא יוכל לשמש מנכ"ל ערוץ 24 לצד תפקידו כסמנכ"ל המסחרי של קשת

אופיר בר-זהר

22.6.2009 / 12:09

עוד קבעה המועצה כי הערוץ לא יוכל לשדר יותר מ-3 שעות ביום אשר יוקדשו ל"כוכב נולד"



מועצת הכבלים והלוויין החליטה כי צביקה ליבליך לא יוכל להמשיך לשמש מנכ"ל ערוץ 24. זאת בשל העובדה כי הוא משמש סמנכ"ל מסחרי בזכיינית ערוץ 2 קשת אשר רכשה 44% מערוץ 24 בסוף 2008. המועצה החליטה כי ריבוי התפקידים עלול להעמיד את ליבליך במצב של ניגוד עניינים וכי הדבר עומד בסתירה להוראות הנוגעות לנושא זה המופיעות ברישיון הערוץ. הערוץ נדרש להחליף כעת את המנכ"ל תוך זמן סביר.



המועצה אף קיבלה החלטה בנוגע לתכני קשת אשר משודרים בערוץ המוסיקה. כך למשל החל הערוץ באחרונה לשדר ברצף את האודישנים שערכו המתמודדים בעקבות עליית תוכנית הכישרונות "כוכב נולד" בערוץ 2. כעת, החליטה המועצה כי על ערוץ 24 ייאסר לשדר יותר מ-3 שעות יומיות שיוקדשו ל"כוכב נולד" בחודש יולי וכי הערוץ יידרש לאשר מראש את לוח השידורים לאוגוסט.



המועצה החליטה עוד כי "בשל אופיו של הערוץ כערוץ מוסיקה ישראלית האמור לתת במה למגוון רחב של נושאים, סוגות וסגנונות מוזיקליים ולשלל היוצרים, בעל הרישיון נדרש להעביר לאישור המועצה כל בקשה לשבץ בלוח השידורים תכנים מתכניות "קשת"".



עוד התייחסה המועצה בהחלטתה לחובות העבר של הערוץ בתחום ההפקות המקומיות, וקבעה כי עליו להחזיר את מלוא החובות שנצברו לו במהלך שש השנים הבאות. בדו"ח אשר פירסמה המועצה במאי האחרון נכתב כי ערוץ 24 לא עמד במחויבויותיו החל משנת הקמתו, וכי בשנים אלה צבר חובות בהיקף של 27 מיליון שקל - חלק מהם בתוכן וחלק בתשלומים אחרים.



בנוסף, החליטה המועצה כי ייאסר על הערוץ בשלב זה להגדיל את מינון תוכניות הלייף סטייל בערוץ אשר אינן עוסקות באופן ישיר במוסיקה. לערוץ יותר לשדר תוכניות אלה רק ב5% מזמן השידור העומד לרשותו. החלטה זו תיבחן מחדש בעוד שנה.



יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, מסר כי "המועצה רואה לנגד עיניה את הצלחתו של הערוץ הייעודי למוסיקה ישראלית וים תיכונית. עם זאת, אין להקל ראש בקיום הוראות הרישיון, הן מבחינת הפרדה בין פעילות מערכת התוכן לפעילויות אחרות ומניעת ניגוד עניינים, הן מבחינת שמירה על ערוץ מוסיקה שייתן ביטוי לאמנים, ליוצרים וליצירה המקורית בתחומים ובסגנונות שונים, ולא יהפוך לערוץ שלא ייצבע בצבעים של 'קשת' והן מבחינת עמידת הערוץ בהחזר חובות עבר".



מערוץ 24 טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully