וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: האווירה האופטימית מתפוגגות ומפנה את מקומה להערכות לגבי כניסה לתקופת דשדוש בטווח הקרוב

TheMarker

22.6.2009 / 12:32

לפי האנליסטים, נראה שהמשקיעים מעדיפים להפנות את כספם לעבר מטבעות הנתפסים כמקלט בטוח, הנושאים בריבית נמוכה אך בטוחה



בזירת המט"ח הגלובלית, הדולר נסחר בהתחזקות ביחס למרבית המטבעות המובילים, על רקע הודעתו של הבנק העולמי על הורדת תחזית הצמיחה הגלובלית. הערכתו של הבנק גורסת כי התמ"ג העולמי יתכווץ ב-2.9% בשנה הנוכחית, וב-2010 צפוייה הכלכלה העולמית לצמוח בקצב שנתי של 2% בלבד.



לאחר הראלי של מארס נראה כי האווירה האופטימית בשווקים מתפוגגות לאיטה, ומפנה את מקומה להערכות לגבי כניסה לעבר תקופה של דשדוש, לפחות בטווח הקרוב. לאור זאת, נראה שהמשקיעים מעדיפים להפנות את כספם לעבר מטבעות הנתפסים כמקלט בטוח, הנושאים בריבית נמוכה אך בטוחה, בהשוואה למטבעות בעלי ריבית גבוהה יותר.



האירו מתחזק הבוקר ב-0.2% ונסחר סביב 1.3863 דולר. זאת, כאשר הנסיון לשבור את ההתנגדות ב-1.3950 לא צלח, ולמרות שהצמד "פגע" ב-1.3838 אנליסטים רבים מאמינים שיהיה קשה לצמד להישאר ברמות מחירי "הצמרת" הללו.



שוקי ארה"ב, שבחודש האחרון שקעו מוקדם מהרגיל בתנומת הקיץ, עשויים לקבל בשבוע הנוכחי התנעה מחודשת מכיוונם של תוצאות רבעוניות, נתוני מאקרו ומהפדרל ריזרב. ישיבת הריבית של הפד תתקיים בימים שלישי ורביעי, כאשר ביום רביעי יפרט הבנק המרכזי את החלטתו. הפד שוקל לנצל את הישיבה על מנת לחסל את ציפיות השוק להעלאת ריבית השנה, כך דיווחו הבוקר סוכנויות הידיעות.



כלכלנים בכירים טוענים כי סביר להניח שהתנודתיות שאייפנה את המסחר בדולר במהלך השבוע שעבר, צפוייה לתת אותותיה גם השבוע. זאת, בתגובה לפרסומים בזירת המאקרו שעשויים להטות את כיוון המסחר, בהתאם להערכות לגבי עומקו של המיתון בארה"ב והיציאה המיוחלת ממנו.



בעוד אי הוודאות בשווקים שוב מחלחלת, המטבע שגורף את הקופה בבוקר יום שני הוא הין. השווקים מצפים השבוע לנתונים בדבר מבצע הזרמת הנזילות של הבנק המרכזי באירופי, והדבר אינו תומך במטבע האירופאי. האירו נופל בבוקר יום שני בכ-0.4% לרמה של 133.67, הרחק מרמת השיא של 8 חודשים 139, בה נסחר מוקדם יותר החודש.



התיקון הסופי של נתוני התמ"ג האמריקניים צפוי להתפרסם ביום חמישי הקרוב. דו"ח הכלכלנים של בלומברג צופה כי נתוני התמ"ג הסופיים יהיו זהים לתוצאה המוקדמת, העומדת על ירידה של 5.7%. נתונים טובים מהצפי עשויים להחזיר את הצבע הירוק למסכי הבורסות, ולאותת למשקיעים כי ארה"ב נמצאת במסלול הנכון להתאוששות כלכלית. אך תוצאות שליליות עשויות להמשיך את הדשדוש הנוכחי.



הנפט עשוי לעלות



בגזרה המקומית, ברקע לפתיחת המסחר בבורסה, המסחר באסיה מתנהל בעליות כשגם החוזים העתידיים על המדדים המובילים באירופה מאותתים על עליות בפתיחת שבוע המסחר. היום בערב יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית שלו לחודש יולי. הריבית צפויה להיוותר ללא שינוי, על 0.5%. שבוע המסחר במט"ח נפתח בהתחזקות של המטבע המקומי מול שני המטבעות הזרים המובילים. הדולר נחלש בכ-0.2%, בעוד האירו יורד ביותר מ-0.5% אל מתחת ל-5.5 שקל.



החוזים העתידיים למסירה בחודש יולי על הנפט פקעו ביום שישי האחרון מתחת ל-70 דולר לחבית, לראשונה מזה שבוע וחצי ובכך השלימו ירידה של 3.5% בשבוע. ביום המסחר האחרון איבדו החוזים 2.6% (1.82 דולר) והגיעו ל-69.55 דולר. בבוקר יום שני, הנפט ממשיך את הנפילה החופשית שלו לאחר תיקון טכני קטן, ונסחר סביב 69.75 דולר לחבית. זאת, כאשר נתוני מלאי הגזולין והדלקים הראו בשבוע שעבר עלייה גדולה במלאים הקיימים בארה"ב.



האנליסטים מאמינים שהנפט עשוי לשנות את המגמה ולעלות צפונה, אם השווקים יגיבו במהלך יום שני בחיוב, אם המשקיעים ימשיכו להאמין שסוף המשבר העולמי קרוב, או במידה ומשבר הנפט בניגריה מול אופ"ק יחריף. מבין לקוחות פינוטק הסוחרים בנוזל השחור, כ-41% עמדו אמש בעמדת הקנייה (לונג). זאת, בעוד הסחר העולמי בנפט היה סביב רמות ה-78,334 מיליארד דולר, בהשוואה ל-254,801 מיליארד דולר ביום הקודם.



המתכת המוזהבת "נחה על זרי הדפנה" לעת עתה. מחירי הזהב נותרו ללא שינוי משמעותי בפתיחת המסחר של יום שני. זאת, בעוד שהדולר שמר על יציבות והמשקיעים, שבאופן מסורתי משקיעים במתכת היקרה, מפחדים לשים את יהבם על הזהב לאחר שנפל למטה במהלך שלושת השבועות האחרונים. בתחילת יוני, הדולר החלש והדרישה הגדלה מצד קרנות המתמחות בזהב, תמכו בעלייה של המתכת היקרה. אולם, הדולר הספיק לעשות מקצה שיפורים מאז ומשך תשומת לב של משקיעים רבים, שהסיטו לכיוונו השקעות שיועדו בתחילה לזהב.



בבוקר יום שני הזהב ירד ב-0.1% ונסחר סביב 933.70 דולר לאונקיה, בעוד התמיכה הקרובה שלו נמצאת ב-932.80. אחוז הקונים של הזהב מתוך לקוחות פינוטק עומד כעת על 23%. במקביל התנהל בבוקר יום שני מסחר במתכת היקרה ברמות של 3816 מיליארד דולרים, וסביב יום המסחר הקודם (שישי) התנהל הסחר בזהב בכמויות של 9976 מיליארד דולרים.



את הסקירה כתב ארז פריש, אנליסט בפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully