וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתחררים מהכבלים

רוית הכט

22.6.2009 / 13:07

הממונה על הגנת הצרכן: לקראת רפורמת ה-DTT חברות טלוויזיה ואינטרנט מנסות לפתות צרכנים לחתום על עיסקאות ארוכות טווח

הממונה על הגנת הצרכן, עו"ד יצחק קמחי, הוציא בשבוע שעבר מכתב לראשי חברות הטלוויזיה והאינטרנט במשק ובו הוא מזהיר את החברות לבל ינסו לעקוף את החוק האוסר על חידוש אוטומטי של עסקה לתקופה קצובה.

במכתב כותב עו"ד קמחי, כי "הובא לידיעתי שבחברות מסוימות קיים נוהג לפיו ב "תקופת ההודעה" (התקופה החלה בין 60 הימים שלפני מועד סיום העסקה או ההתחייבות, לבין 30 הימים שלפני אותו מועד) מתקשרים מוקדנים לצרכנים הקשורים בעסקה לתקופה קצובה, ומציעים להם לשנות את המסלול שבו הם נמצאים למסלול אטרקטיבי, וזאת מבלי ליידע אותם כי העסקה הקצובה לה התחייבו עומדת להסתיים. נוהג זה אינו עומד בהוראות החוק. לו ידע הצרכן כי העסקה הקצובה שלו עומדת בפני סיום ויש באפשרותו לחפש תנאים טובים יותר אצל ספק שירות אחר, ייתכן וכלל לא היה נקשר לעיסקה".

"חוק איסור חידוש אוטומטי של עיסקה לתקופה קצובה" שנכנס לתוקפו ב-10 בינואר השנה, קובע כי בעסקה לתקופה קצובה (שבה נעשתה עסקה לתקופה מסוימת או שבה נרכשים שירותים או מוצרים במחיר מוזל במשך תקופה מסוימת) על העוסק להודיע בתקופת של 60 עד 30 יום קודם לסיום התקופה, על מועד סיום העסקה או ההתחייבות.

כמו כן, חל איסור להאריך את העסקה באופן אוטומטי כשהחוזה בין הצדדים יוארך, רק אם העוסק יציע לצרכן בתקופת ההודעה, להאריך את ההתקשרות ביניהם והצרכן יודיע מפורשות כי הוא מסכים להארכה.

סגנית שר התמ"ת, ח"כ אורית נוקד אומרת כי "לאור רפורמת ה-DTT הצפויה בשידורי הטלוויזיה ולנוכח נטישה אפשרית של הצרכנים את חברות הכבלים והלווין יש צורך בהטמעת
החוק, אשר נחקק ביוזמתי בכנסת הקודמת בכדי למנוע מקרים בו יוצעו לצרכנים בחודשים הקרובים חבילות חדשות על מנת לכבול אותם לתקופה נוספת, ולמנוע מהם בבוא העת לערוך השוואת מחירים הוגנת".

עו"ד אהוד פלג מנכ"ל המועצה לצרכנות קורא לציבור לגלות עירנות מוגברת, ובכל מקרה בו צרכנים מקבלים הצעה ל"שידרוג" חבילת הצפייה, לדרוש מנציג השירות את המידע המגיע להם – תאריך תום תקופת ההתחייבות או המבצע הקודם . בנוסף, לאור ריבוי תלונות צרכנים שלא מצליחים להתנתק משירותי כבלים או לווין, המועצה לצרכנות מעמידה לרשות הציבור סיוע בהגשת תביעות בבית המשפט לתביעות קטנות.

החברה שעתידה להיפגע בצורה הקשה ביותר מרפורמת ה-DTT היא הוט, שלה מנויים אנלוגיים - נתח הצרכנים בעל בעלי הסיכוי הגבוה ביותר לנטוש את חברת הכבלים ולהעדיף רכישת ממיר בתשלום חד פעמי בתמורה לצפייה ב-5 ערוצים, כפי שמציעה הרפורמה.

אל תסכימו לפני שתקבלו את כל הפרטים

לקראת כניסת הרפורמה לתוקף בתחילת אוגוסט גיבשה המועצה לצרכנות מספר המלצות לצרכנים כיצד לפעול בתקופה הקרובה:

· אם נציגי חברות כבלים או לווין יפנו אליכם טלפונית בהצעה מפתה – אל תסכימו לפני שתקבלו את כל הפרטים - שאלו אם ההצעה כרוכה בהתחייבות ו/או בקנס יציאה.

· אל תסכימו להצעה לפני שאתם שואלים אם כרגע אתם נמצאים בתקופת התחייבות ומתי היא מסתיימת.

· חוק עסקה קצובה שנכנס לתוקף בינואר מחייב את החברות לקבל את הסכמת הלקוח לחידוש החוזה ובתנאים שסוכמו. אם אתם לא מעונינים להתחייב לתקופה נוספת, פשוט סרבו להצעה. חובת ההוכחה להסכמה לחידוש החוזה היא על החברה

· לפני שאתם מסכימים לעסקה דרשו מידע בכתב על עיקרי העסקה.

· אם אתם נמצאים בסוף תקופת ההתחייבות, ואתם שוקלים לעבור לממיר ה-DTT , לא כדאי להתחייב לתקופה נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully