וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על השכר יפגש עם מנכ"ל בנק ישראל ויאמר לו: על גמלאי בנק ישראל להשיב עשרות מיליוני שקלים

טל לוי

22.6.2009 / 13:44

גמלאי בנק ישראל אמורים להשיב חריגות שכר בהיקף של עשרות מיליוני שקלים אולם עד כה לא התקבל הכסף



הממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין, צפוי להיפגש היום עם מנכ"ל בנק ישראל, חזי כאלו, ולדון עמו בעשרות מיליוני השקלים שאמורים להשיב גמלאי בנק ישראל לקופת המדינה.



ב-20 באוגוסט 2008, חתם שופט בית הדין לעבודה אייל אברהמי על המסמכים האחרונים בהסכם השכר של בנק ישראל ובהם נקבע כי כל מי שעבד בבנק ישראל או פרש מאז 1998 יידרש להשיב את הכספים שקיבל מאז. מדובר בתוספות שכר ששולמו בניגוד לנהוג בשירות המדינה ומוערכים בעשרות מיליוני שקלים.



אולם גם לאחר 10 חודשים, מתברר שעובדי וגמלאי בנק ישראל לא השיבו את הכסף האמור. מדובר בפדיונות, ימי חופשה והשתלמות שניתנו לעובדים מעבר למקובל בשירות המדינה שאותם אמורים העובדים להשיב רטרואקטיווית.



סמוך למתן פסק הדין, שלחה הנהלת בנק ישראל מכתב למשרד האוצר ובו נכתב כי לכל גמלאי יש זכות להצטרף להסכם השכר שאישר השופט אברהמי במידה שירצה בכך. גמלאי שמתנגד לפרטי ההסכם או שאינו מעוניין להשיב מייד את הכסף, יכול להכריז כי אינו מעוניין בהסכם השכר ובמקרה שכזה יאלץ משרד הממונה על השכר להתמודד מול כל עובד בנפרד במסגרת משפטית. למרות שאיש מהעובדים לא החריג עצמו מההסכם, הכסף עדיין לא התקבל.



בינתיים, התחלף הממונה על השכר במשרד האוצר ואילן לוין תפס את מקומו של אלי כהן. גם לבנק ישראל נכנס בינתיים מנכ"ל חדש: חזי כאלו שהחליף את יעקב דנון. חילופי האישים הללו יצרו, כך מתברר, סחבת לא קטנה.



מקור העיכוב הוא שבית הדין לעבודה אמנם קבע כי על הגמלאים להשיב את הכספים העודפים שקיבלו אולם כדי לעשות זאת, אמורה הנהלת בנק ישראל לשלוח למשרד האוצר את נתוני השכר עבור כל עובד ועובד. אגף הממונה על השכר במשרד אמור לערוך בדיקה פרטנית ולקבוע כמה כסף ישיב כל עובד. עד כה, לא שלחה הנהלת הבנק את הנתונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully