וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזוג פוטנציאלי נוסף בענף הכרייה: אקסטרטה הגישה הצעת רכש בסך 35 מיליארד דולר לאנגלו אמריקן

סוכנויות הידיעות

22.6.2009 / 14:26

גורמים המקורבים לאנגלו אמריקן: החברה תדחה את הצעת הרכש של אקסטרטה



ענקית הכרייה האנגלית-שווייצית, אקסטרטה, הודיעה היום (ב') כי היא מעוניינת לפתוח במגעים למיזוג עם יריבתה, אנגלו אמריקן. לפי ההערכות, שווי החברות במסגרת המיזוג עשוי להסתכם ב-41 מיליארד ליש"ט (68 מיליארד דולר).



אקסטרטה, אשר מחזיקה בשווי שוק של 33 מיליארד דולר וש-34% ממניותיה נמצאות בשליטת ענקית הסחורות גלנקור, הודיעה כי שלחה לאנגלו הצעת רכש בסך 35 מיליארד דולר. "אקסטרטה מעוניינת לדון עם דירקטוריון אנגלו אמריקן במיזוג, שיוכל להגדיל את ערכן של שתי החברות ולשרת את בעלי מניותיהן", נאמר בהודעה. אנגלו צפויה לדחות את הצעת הרכש, לדברי גורמים המקורבים לחברה.



הצעת הרכש לאנגלו אמריקן נועדה לאפשר לאקסטרטה ליצור ענקית כרייה שתוכל להתחרות ב-bhp ביליטון, vale הברזילאית וריו טינטו. ההצעה מגיעה לאחר שריו טינטו ו-bhp הסכימו החודש למזג את פעילות כריית עפרות הברזל שלהן באוסטרליה.



אנגלו אמריקן עצמה מסרה כי המגעים נמצאים בשלב ראשוני ביותר, וסירבה לספק פרטים נוספים. לדברי גורם המקורב לחברה, נכסיה של אנגלו איכותיים יותר וצפויים להניב תפוקה גדולה יותר במשך יותר שנים מנכסיה של אקסטרטה, מה שצפוי להוביל את החברה לוותר על המיזוג. "למה שנרצה לדלל את תיק הנכסים שלנו עם נכסים מאיכות נמוכה יותר?", אמר אותו גורם.



אקסטרטה, יצרנית הנחושת הרביעית בגודלה בעולם, הוציאה יותר מ-28 מיליארד דולר על רכישות בתחומי הנחושת, הניקל והפחם בשש השנים האחרונות. בשנה שעברה נכשלה החברה בניסיונה לרכוש את חברת הכרייה הבריטית, לונמין - יצרנית הפלטינה השלישית בגודלה בעולם, שדחתה את הצעתה של אקסטרטה לרכוש אותה תמורת 5 מיליארד ליש"ט (9.8 מיליארד דולר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully