וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוביני: ההתאוששות הכלכלית תתעכב בעקבות העלייה במחירי הנפט; עשויים לחזור למיתון לקראת סוף 2010

סוכנויות הידיעות

22.6.2009 / 14:47

רוביני: ההתאוששות הכלכלית תהיה חלשה מאד; שוקי הסחורות והמניות עומדים בפני תיקון משמעותי



העלייה במחירי הנפט, יחד עם העלייה בשיעורי הריביות בארה"ב, צפויים לדכא את יציאתה הצפויה של הכלכלה האמריקאית מהמיתון ולהחזירה למצב של מיתון ב-2010 - כך אמר הכלכלן נוריאל רוביני מאוניברסיטת ניו יורק, שחזה את המשבר הפיננסי העולמי כבר ב-2006, בראיון לערוץ חדשות הפיננסים cnbc.



"אני רואה אפילו סכנה של מיתון בצורת w, יציאה קצרה ממיתון שתלווה מיד במיתון נוסף, לקראת סוף השנה הבאה", אמר רוביני, שהוסיף כי "מחיר הנפט עשוי להתקרב ל-100 דולר לחבית עד סוף 2009, והדבר יזעזע את הכלכלה". כמו כן, אמר רוביני כי הריביות לטווח הארוך והתרחבות הגירעון התקציבי של ארה"ב מסכנים את ההתאוששות.



בחודשים הקרובים, אמר רוביני, צפוי שיעור האבטלה בארה"ב לעלות לרמה של 11% בארה"ב ולרמה של כ-10% באירופה. רווחי החברות ימשיכו להישחק בעקבות התמשכות המשבר הכלכלי והירידה במחירים, והדבר ישפיע לרעה גם על שוקי המניות. "לכן אני מאמין שגם שוקי המניות, הסחורות ואפילו שוקי האשראי עומדים בפני תיקון משמעותי", אמר רוביני.



הסימנים להתאוששות כלכלית צריכים להגיע בדמות ירידה בשיעור האבטלה ושיפור בתחומי הדיור, התפוקה התעשייתית, המכירות הקמעוניות והצריכה הפרטית. "כשאני מסתכל בנתונים האלה כעת אני רואה הרבה יותר עשבים צהובים מאשר ניצנים. הכלכלה צריכה להגיע לתחתית, ולדעתי היא עדיין לא הגיעה לתחתית. ההתאוששות הכלכלית, למרבה הצער, תהיה חלשה מאד לדעתי", אמר רוביני.



בעקבות גירעונות הענק שצברו הממשלות ברחבי העולם, במיוחד בארה"ב, בעקבות חבילות התמריצים הממשלתיות, אמר רוביני כי הבנקים המרכזיים ייאלצו כעת לעבוד קשה יותר כדי להילחם באינפלציה מבלי לדכא את הצמיחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully