וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות אשרור עסקת הפצחן: גם בהראל מעלים את מחיר היעד לבז"ן ל-2.1 ש'; ההמלצה נותרת על "משקל יתר"

נועה פרייס

22.6.2009 / 16:00

לפי האנליסטים, אשרור העסקה בדירקטוריון מהווה נקודת פתיחה להשגת המימון הדרוש, ואישור להמשך הצעדים לעמידה בלוחות הזמנים



בבית ההשקעות הראל מעלים היום את מחיר היעד לחברת מ-1.7 שקל ל-2.1 שקל, המשקף למניה דיסקאונט של כ-21%. ההמלצה לחברה נותרת על "משקל יתר".



האנליסטים מציינים כי לאחר אשרור עסקת הפצחן על ידי דירקטוריון החברה, עודכן מודל הערכת השווי. "למרות שעסקת הפצחן עומדת לנגד עינינו מזה זמן מה, אשרור בדירקטוריון בנקודת זמן זו מהווה נקודת פתיחה להשגת המימון הדרוש, ואישור להמשך הצעדים לעמידה בלוחות הזמנים", אומר ערן יונגר, אנליסט מחלקת מחקר sell side בהראל.



"מועד השלמתו הצפוי של הפרויקט מתוכנן לסוף 2011 או תחילת 2012. אנו מעריכים כי כמו בכל פרויקט ייתכנו עיכובים ותקלות בהפעלתו הראשונית, ועל כן הפרויקט משקף רק בחלקו בשנת 2012", טוען יונגר.



יונגר גם אומר כי "מרווח הזיקוק המייצג של החברה גבוה בכ-65-60 סנט ממרווח הייחוס, ואנו מעריכים כי עם השלמת הפרויקט החברה תציג מרווח הגבוה בכ-2 דולר לחבית ממרווח הייחוס. בטווח הקרוב אנו עדיין ברמת מרווחים נמוכה מאוד, ונראה השפעה זו כבר ברבעון הקרוב".



בהראל מעריכים כי לחברה ייווצרו עודפי סולר בשוק המקומי, ועל כן תידרש לייצא את היתר. "תורכיה הינה שוק הייצוא העיקרי של החברה, וקיים בה מחסור בהיצע מקומי של כ-150k חביות ליום. אנו מעריכים במודל עלייה בהוצאות שיווק ומכירה, הן לתפעול הפצחן והן כתוצאה מעלייה בייצוא", טוען יונגר.



בנוסף לכך, יונגר מציין כי בשנים האחרונות מוקמים בתי זיקוק ענקיים בהודו. לטענתו, בתי זיקוק אלו אמורים להשביע את קצבי הצמיחה של הודו סין, אולם אין מן הנמנע כי מקצת מהתזקיקים ישמשו גם את השוק האירופאי. "דווקא כאן חשיבותה של ישראל, המהווה גשר חשוב לאירופה באמצעות צינור הנפט אילת-אשקלון. הגעת תזקיקים מהודו לישראל אינה תרחיש הרחוק מהמציאות, אולם סבירות הצפת השוק הישראלי בתזקיקים זולים עדיין נמוכה", אומרים בהראל.



יונגר אומר כי עלות הפצחן ירדה משיעור של כ-670 מיליון דולר לכ-500 מיליון דולר. החברה צפויה כעת לפעול לגיוס המימון מסוכנויות מימון זרות, או לפעול לגיוס חוב בישראל. האנליסטים סבורים כי תחילת החזר המימון תהיה עם השלמת הפצחן ותחילת פעולתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully