וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טנדם קפיטל: ההערכות לצמד דולר-אירו נעות בין 1.16 ד' לאירו, ל-1.55 ד' לאירו בסוף השנה

TheMarker

22.6.2009 / 17:00

אי הוודאות הגבוהה הקיימת בנוגע לדולר והאירו, גורמת לפער הגדול מזה שנתיים בין הערכות האנליסטים לשער הדולר מול האירו להמשך השנה; "הפער מהווה סימן לתנודתיות עתידית בחודשים הקרובים בשוק המט"ח"



בטנדם קפיטל מאמינים שאי הוודאות הגבוהה הקיימת היום בנוגע לדולר והאירו, גורמת גם לפער הגדול מזה שנתיים בין הערכות האנליסטים לשער הדולר אל מול שער האירו, לגבי המשך השנה. ההערכות נעות בין 1.16 דולר לאירו ל-1.55 דולר לאירו בסוף 2009. "הפער הגדול מהווה סימן גם לתנודתיות עתידית בחודשים הקרובים בשוק המט"ח", אומרת יוליה ויימן, אנליסטית מאקרו לשווקים גלובליים בטנדם קפיטל.



האירו נחלש מול הדולר לאחר שבוע מסחר תנודתי, כתוצאה מכך שהמשקיעים המשיכו להטיל ספק באמינות הציפיות להתאוששות כלכלית מהירה. "התיאבון לסיכון התרכך מאז תחילת יוני, והוחלף באי וודאות בנוגע למגמות בכלכלה במחצית השנייה של השנה", טוענת ויימן. אי הוודאות התחזקה במיוחד לקראת פגישת הפדרל ריזרב, שצפויה להתקיים בשבוע הבא. הספקולציות הקודמות שהפד יעלה את הריבית בקרוב בעקבות סימנים לשיפור כלכלי, הוחלפו בהערכות שהפד יותיר את הריבית ברמתה הנוכחית למשך תקופה ארוכה.



ויימן אומרת כי הערכות סותרות אלו הובילו לתנודתיות נוספת בשוקי המט"ח, פרט לזו שנגרמת מהנתונים הכלכליים המושכים את השווקים לכיוונים שונים. "מחד, הדולר נמצא תחת לחץ מתמשך בגלל החששות בנוגע לגירעון ההולך וגדל של ארה"ב, ולדרכים המוצעות לממן את הגירעון. מאידך, התחזיות בנוגע לאירו אינן טובות יותר, בגלל שהכלכלה האירופית עדיין רחוקה מהתאוששות והבנקים באירופה עומדים מול סיכונים ניכרים ליציבותם", מציינת ויימן.



כזכור, בשבוע שעבר הזהירו גורמים בבנק המרכזי באירופה, כי הבנקים בגוש האירו עומדים בפני הפסדים נוספים של יותר מ-283 מיליארד דולר. למרות ההיקף של הפסדי הבנקים הצפויים, התחזיות של הבנק המרכזי פחות קודרות מהתחזית של קרן המטבע הבינלאומית, שבאפריל מסרה כי היא מצפה למחיקות של 750 מיליארד דולר ב-2009 וב-2010. גם ללא מכות נוספות שעלולות לנחות על המערכת הפיננסית, כלכלת גוש האירו צפויה להתכווץ השנה ב-4.2%, לעומת הצפי להתכווצות של 2.5% לכלכלת ארה"ב.



בינתיים, ההערות הסותרות המגיעות מרוסיה, בנוגע לסטאטוס של הדולר כמטבע עתודות המט"ח העולמי, הוסיפו לתנודתיות של המטבע בשבוע שעבר. נשיא רוסיה אמר כי יש צורך לייצב את המערכת המוניטארית הבינלאומית. אם האמירה הזאת תיושם, עשויה להיות לה השפעה מהותית על הדולר. לעומת זאת, שר האוצר של רוסיה הרגיע את החששות בנוגע לגיוון אפשרי של רזרבות המט"ח של רוסיה מהדולר, כשאמר כי אין כיום אלטרנטיבה לדולר כמטבע הרזרבות.



"הרגישות של הדולר לדעות של אותן מדינות עם אחזקות גדולות של נכסים דולרים בעתודות המט"ח שלהן, מוסיפה לתנודתיות בשוקי המט"ח. דבר שגורם להעצמת הספקולציות בנוגע לאפשרות של הקטנת משקל הדולר בעתודות המט"ח בעתיד", טוענת ויימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully