וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות המלונות בירושלים: משרד התיירות מעודד זרים לנפוש ברשות הפלשתינאית כשהמלונות בבירה במצוקה

זוהר בלומנקרנץ

22.6.2009 / 17:21

ירידה של 40% בלינות מתחילת השנה - נזק של 30 מיליון שקל



ראשי התאחדות המלונות בירושלים התריעו על ירידה של כ-40% במספר הלינות בבתי המלון בבירה מינואר 2009, והפסד כספי של כ-30 מיליון שקל. במסיבת עיתונאים בירושלים הזהירה אריאלה שמידע-דורון, יו"ר התאחדות המלונות בבירה, כי "במידה והממשלה תכריז על תשלום מע"מ על התייריים, זה עשוי להביא לירידה נוספת של 30% ולפיטוריהם של 600 עובדים, מתוך 4,500 עובדים בענף המלונאות בירושלים".



לטענת ראשי התאחדות המלונות בירושלים, "האבסורד הגדול ביותר שמשרד התיירות חתם הסכמי שיווק וסיוע לסוכני תיירות רבים בחו"ל - הסכמים שבפועל יסייעו לשווק ולתגבר את התיירות ברשות הפלשתינאית בכלל ובעיר בית לחם בפרט; במקום להפנות משאבים לעידוד התיירות בישראל ובירושלים. המדינה מסייעת בתמריצים להבאת תיירים לרשות הפלשתינאית, והמלונות בירושלים לא מסוגלים לעמוד בתחרות של בתי המלון בבית לחם - שם המחיר ללילה על בסיס חצי פנסיון נע בין 18-20 דולר".



לדברי שמידע-דורון, "המלונות בירושלים מחוייבים לעובדים על פי הסכם עבודה קיבוצי, תנאים סוציאליים, העסקת משגיחים צמודים, התחייבות לרכישת חומרי גלם מספקים מסודרים ומאושרים על ידי הרבנות - והם לא יכולים לעמוד בתחרות מול התנהלות בתי מלון ברשות הפלשתינאית".



התאחדות המלונות בירושלים קראה למדינת ישראל ולמשרד התיירות להקצות כ-50 מיליון דולר לקמפיין פרסום עולמי להבאת תיירות לירושלים - "שכיום מגיעים אליה בפועל פחות תיירים מאשר לקפריסין". לשם השוואה, לקפריסין מגיעים כ-6 מיליון תיירים מדי שנה; לפריס כ-40 מיליון תיירים ולירושלים מגיעים כ-2.9 מיליון.



ראשי התאחדות המלונות בירושלים דיווחו כי הם יצאו עתה בשיתוף עם רשות התיירות בעיריית ירושלים בקמפיין קיץ בהשקעה של מיליון שקל לעידוד תיירות פנים לבירה, בסיסמא "באת ליום אחד - כאילו לא באת".



במסגרת המבצע יציעו בתי המלון בירושלים מבצעי שונים, כמו לילה שני ב-50% הנחה; לילה שלישי חינם; ילדים חינם בחדר הורים; אטרקציות בעיר במחירים מוזלים והטבות שונות בכל מלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully