וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות חדות בשווקים המתעוררים ומחירי הסחורות: רוסיה נופלת ב-5.6%; הנפט מתחת ל-67 דולר לחבית

נמרוד הלפרן

22.6.2009 / 17:58

בורסת המניות של יצואנית הנפט נורווגיה נופלת ב-5%; ברזיל יורדת ב-3%; מחיר הזהב נפל לשפל של 6 שבועות



בורסות המניות בשווקים מתעוררים וביצואניות חומרי גלם ברחבי העולם רושמות ירידות לאחר שהבנק העולמי העריך כי המיתון הגלובלי יהיה עמוק משהעריך עד כה, וכי התאוששות המדיניות העניות בעולם תהיה איטית יותר מזו של העשירות. נפילה במחירי הסחורות תרמה אף היא לירידות: מחיר הנפט נופל אל מתחת לרמה של 67 דולר לחבית, ומחיר הזהב ירד לשפל של שישה שבועות.



בורסת המניות של מוסקווה נופלת זה היום הרביעי ברציפות - רצף הירידות הארוך ביותר מאז אוקטובר - ומדד micex צונח ב-5.6%, ומשלים בכך נפילה של 19% מהשיא של 2009. בורסות נורווגיה ופולין נופלות ב-4.9%; בורסת ברזיל יורדת ב-2.9%; ארגנטינה מאבדת 3.1%.



הבנק העולמי העריך היום כי הכלכלה העולמית עשויה להתחיל להתאושש השנה, אולם הוסיף כי ההתאוששות של כלכלות עניות עשויה להיות איטית יותר מזו של הכלכלות העשירות. הבנק צופה נפילה של 2.9% בתוצר העולמי השנה, לעומת תחזית קודמת מחודש מארס לירידה של 1.7%. בשנת 2010, צופה הבנק העולמי צמיחה גלובלית של 2% בשנה הבאה, לעומת תחזית קודמת חודש מארס לצמיחה של 2.3%.



בשוק הסחורות נרשמות ירידות בעקבות התחזית העגומה של הבנק העולמי. מחיר הנפט יורד זה היום השני ברציפות, והחוזים למסירה ביולי נסחרים במחיר של 66.89 דולר לחבית, ירידה של 4%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. החוזים על הזהב למסירה באוגוסט נסחרים במחיר של 923.7 דולר לאונקייה, ירידה של 1.3%, לאחר שמוקדם יותר כבר ירדו למחיר של 919 דולר לאונקייה - רמתם הנמוכה ביותר מאז ה-13 במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully