וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המזרחי-טפחות: הודעת בנק ישראל כי הריבית תישאר נמוכה בחודשים הקרובים תומכת במחירי איגרות החוב

טל לוי

22.6.2009 / 18:57

רונן מנחם: הריבית תעלה ל-1.50% לפחות בתוך 12 החודשים הקרובים



"מאחר שלהערכתנו האמירה שהריבית תישאר נמוכה בחודשים הקרובים מהווה חידוש, אנו צופים כי תהייה לה השלכה על התנהלות שוק איגרות החוב. אפשר שהעקום יהפוך שטוח יותר בגינה. בנק ישראל לא מכנה, בדברי הסיכום, את רכישת מטבע החוץ ואיגרות החוב צעדים 'לא שגרתיים' כבעבר, אלא 'משלימים', ובכך הוא מאותת, להערכתנו, על כך שאין בכוונתו לסיימם בקרוב. לפיכך, אפשר ששער הדולר כנגד השקל ושערי איגרות החוב יגיבו בשוליים בחיוב". כך כותב מנהל היחידה לאסטרטגיה והשקעות בבנק המזרחי טפחות, רונן מנחם.



בנק ישראל הודיע הערב כי הריבית תשאר ללא שינוי, ברמה של 0.5%, ואף ציין כי ריבית זו תשאר ללא שינוי בחודשים הקרובים. בבנק מזרחי-טפחות סבורים כי ריבית בנק ישראל תעלה בכל זאת ל-1.50% לפחות בתוך 12 חודשים, אף כי בנק ישראל ישתדל להותירה ללא שינוי ככל שיוכל.



"הותרת הריבית על כנה הגיונית, לנוכח הנתונים האחרונים לפיהם הכלכלה נסוגה, השקל מתחזק וטרם מסתמנת עלייה של ממש באינפלציה",. כותב מנחם. "בנק ישראל הוסיף לדברי הסיכום שקצב האינפלציה צפוי להישאר בתוך יעד המחירים בשנה הקרובה, לאחר שבהודעה הקודמת אמר כי זה יהיה המצב בתקופה הקרובה בלבד. כמו כן, בנק ישראל הבהיר את ההבדל בין עליות מחירים חד פעמיות, הכרוכות בשינויי מס ומחירים שבפיקוח - ושבעטיין ייוותר קצב האינפלציה סמוך לגבול העליון של יעד המחירים בחודשיים הקרובים; לבין קצב האינפלציה בתום שינויים אלה, שישוב להימצא באמצע היעד".



עם זאת, מנחם סבור שמרחב התמרון מצטמצם במהירות. בנק ישראל יידרש, בהחלטותיו הבאות, ללא מעט גורמי סיכון, כולל שיפור במדדים צופים קדימה, זינוק בכמות הכסף, קשיחות במחיר הדיור, רמה גבוהה של האינפלציה בסיסית, תלילות בעקום התשואה לפדיון והתאוששות במחירי הסחורות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully