וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשנים בארה"ב: "הדמוקרטים הם הרפובליקאים החדשים; הם מטרפדים את הרפורמה בבריאות של אובמה"

נמרוד הלפרן

22.6.2009 / 19:30

"אובמה עצמו לא נאבק מספיק באינטרסים של התאגידים; הדמוקרטים הפכו למפלגת מרכז-ימין", לדברי ביל מאהר



הפרשן הפוליטי והקומיקאי האמריקאי, ביל מאהר, ביקר בחריפות את המפלגה הדמוקרטית והנשיא אובמה, כאשר טען כי הם אינם נאבקים באינטרסים של התאגידים בארה"ב במגוון תחומים, החל מהרפורמה בבריאות ובמגזר הפיננסי, וכלה במגזר התרופות והתעשיות הצבאיות.



"בכל פעם שהנשיא אובמה מנסה לקדם מטרה מתקדמת כלשהי, הוא מגלה שיש מפלגה פוליטית שעומדת בדרכו: המפלגה הדמוקרטית", אמר מאהר בתוכנית "ריל טיים" (real time with bill maher) המשודרת בערוץ hbo. "כשאזרח בארה"ב הולך להצביע בבחירות, הוא נדרש לבחור בין האיש שתמך בחבילת החילוץ הראשונה לוול סטריט, לבין האיש שתמך בעשר חבילות החילוץ הבאות".



"השבוע אנחנו שומעים שספק רב אם הרפורמה בבריאות בארה"ב תכלול גם שירות ביטוח ממשלתי אשר יתחרה במגזר הפרטי, משום שאין מספיק תמיכה בכך במפלגה הדמוקרטית. אפילו התוכנית שמקדם טד קנדי, תשאיר 37 מיליון בני אדם ללא ביטוח רפואי. זה משום שאין לנו מפלגות שמאל וימין בארה"ב. יש לנו מפלגת מרכז-ימין ומפלגה מטורפת. ובמהלך שלושים השנים האחרונות, הדמוקרטים זזו ימינה, והימין עבר לבית משוגעים.



"אז מה שיש לנו זו מפלגה מושלמת עבור מנהלי קרנות גידור, חברות כרטיסי אשראי, בנקים, קבלני משנה בתחום הבטחוני, והשדולות של מגזר התרופות ותאגידים חקלאיים - וזו המפלגה הדמוקרטית".



"מצד שני יש לנו את הרפובליקאים", המשיך מאהר. "והם חוששים, בשיא הרצינות, שאובמה הוא סוציאליסט. סוציאליסט? הוא אפילו לא ליברל! אני יודע זאת משום שהוא מופיע בטלוויזיה. ולמרות שאני רואה בטלוויזיה אנשים מהמפלגה הדמוקרטית, אני לא רואה שם אנשים ליברלים. ואם, מעת לעת, בכל זאת רואים שם את רלף ניידר או נועם חומסקי או דניס קסיניץ', מתייחסים אליהם כמו אל ליצנים".



"האם לא צריכה להיות מפלגה שתומכת ללא סייג בקיצוץ התקציב הצבאי. מפלגה שתומכת בבירור בפיקוח על מכירת נשק, בנישואים חד-מיניים, מיסוי כבד יותר על העשירים, בשירותי בריאות לכל אדם, לגליזציה של מריחואנה, ומיסוי כבד וישיר של מזהמים. אלה לא רעיונות רדיקלים. מרבית האמריקאים כבר תומכים בהם או יתמכו בהם במידה שהרעיונות יוצגו כראוי. אנחנו זקוקים למפלגה מתקדמת אמיתית שתייצג את מיליוני האמריקאים שהמפלגה הדמוקרטית לא משרתת. כי הדמוקרטים הם הרפובליקאים החדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully