וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף הראלי? מכירת מניות על ידי בעלי עניין בארה"ב עלתה לרמתה הגבוהה זה שנתיים

סוכנויות הידיעות

22.6.2009 / 20:26

משקיעים: "אם בעלי עניין מוכרים בראלי, סימן שהם צופים שהעסקים לא יצליחו לתמוך ברמת מחירי המניות הנוכחית"



מנהלי חברות בארה"ב המבקשים לנצל את הראלי הגדול ביותר בשוק המניות זה 71 שנים, מוכרים מניות של החברות בקצב המהיר ביותר מאז החל מחנק האשראי בשווקים לפני שנתיים, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



בעלי עניין בחברות הנכללות במדד מכרו יותר מניות מאשר רכשו במשך 14 שבועות רצופים, על רקע עלייה של 36% במדד, לפי נתוני insiderscore.com. קצב המכירות של מניות מצד מנכ"לים, דירקטורים ומנהלים בכירים עלה לרמתו הגבוהה ביותר מאז יוני 2007, חודשים לפני תחילת מחנק האשראי, לאחר שמדד s&p 500 התאושש משפל של 12 שנים שרשם בחודש מארס.



המכירות המוגברות של מניות מצד בעלי עניין עוררו חששות בקרב משקיעים, משום שיש להניח כי למנהלי החברות יש את המידע הטוב ביותר לגבי מצבן של החברות שבראשן הם עומדים. "אם בעלי עניין מוכרים בראלי, הדבר מצביע על כך שהם לא צופים שהעסקים שלהם יצליחו לתמוך ברמת מחירי המניות הנוכחית", אמר מנהל ההשקעות ג'וזף קיטינג מ-rbc בנק. "הם מנצלים את העליות הנוכחיות, ומוכרים מניות במהלכן", הוסיף.



מנהלים מ-252 חברות הנכללות במדד s&p 500 מכרו מניות מאז ה-10 במארס, כאשר סך המכירות הסתכמו ב-1.2 מיליארד דולר, לפי נתוני insiderscore. מספר החברות שבעלי עניין בהן מכרו יותר מניות מאשר רכשו היה גדול פי 9 ממספר החברות שבהן היקף הרכישות עלה על היקף הקנייה. בשבוע הראשון של הראלי, היה המספר שווה.



הפעם האחרונה בה יותר בעלי עניין צימצמו את החזקותיהם במניות החברות מאשר הגדילו, היתה השבוע שהסתיים ב-19 ביוני 2007. כעבור כחודש, שתי קרנות גידור של בר סטרנס הגישו בקשה להגנה מפני פשיטת רגל בעקבות משבר הסאבפריים, כאשר גרר מחיקות והפסדים של חברות במגזר הפיננסי בהיקף של כמעט 1.5 טריליון דולר, ונפילה של 57% במדד s&p 500 החל מה-9 באוקוטובר 2007 ועד ה-9 במארס 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully