וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדמונד פלפס: "יחלפו 15 שנים עד שמשקי הבית בארה"ב יתאוששו מהמיתון"

סוכנויות הידיעות

22.6.2009 / 22:29

חתן פרס נובל לכלכלה: "אין תרופת פלא שתוכל להחזיר אותנו במהירות למצב טוב"



ידרשו עד 15 שנים בטרם יצליחו משקי הבית בארה"ב להשיב לעצמם את העושר שאיבדו במיתון הנוכחי. כך העריך חתן פרס נובל כלכלה לשנת 2006, אדמונד פלפס, בדיווח של סוכנות הידיעות בלומברג.



"הדרך היחידה שבה אנחנו נצליח להגיע להתאוששות מלאה ובריאה היא על פני תקופת זמן ארוכה, אשר תאפשר למשקי הבית לשקם את מאזניהם ולחברות שנקלעו לקשיים לייצב את מאזניהן", אמר פלפס, המשמש כפרופסור באוניברסיטת קולומביה, בראיון לערוץ הטלוויזיה של בלומברג. "אין תרופת פלא שתוכל להחזיר אותנו במהירות למצב טוב", הוסיף.



שווי משקי הבית בארה"ב נפל ב-1.3 טריליון דולר ברבעון הראשון של השנה לרמתו הנמוכה ביותר מאז שנת 2004, לפי נתונים שפירסם הבנק הפדרלי מוקדם יותר החודש. שווי משקי הבית נחתך בשיעור שיא של 4.9 טריליון דולר ברבעון הרביעי של 2008.



פלפס אמר כי ספק אם תירשם התאוששות כלכלית לפני שהיצרנים יחסלו את המלאים הקיימים. "כאשר זה יתרחש, יהיה זה סימן הקלה שיצביע על כך שהגענו לתחתית", אמר פלפס. "אז נראה התאוששות קלה בצריכה הפרטית, ואנשים כבר לא יחששו מאפשרות של אובדן מקום העבודה", הוסיף.



פלפס העריך כי שיעור האבטלה בארה"ב צפוי להתייצב ברמה של 7% בשלוש עד חמש השנים הבאות. שיעור האבטלה נסק בחודש מאי ל-9.4% - שיא של 25 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully