וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט המחוזי בירושלים הוציא צו מניעה זמני להצבעת קק"ל על הסכם חילופי הקרקעות

גיא ליברמן

23.6.2009 / 8:19

הצו הוצא בשעות הלילה המאוחרות, והיום בבוקר יחליט בית המשפט האם לאשר את ההצבעה באסיפה הכללית של הקרן



מאמצים קדחתניים שעשו אתמול מתנגדי הסכם החלפת הקרקעות בין המדינה לקק"ל, שכללו פנייה דחופה לבית המשפט, הביאו להוצאת צו מניעה זמני מצד בית המשפט המחוזי לקיים את ההצבעה הבוקר, במסגרת האסיפה הכללית של הקרן.



הצו למעשה מונע את קיום ההצבעה שנקבע לשעות הבוקר המוקדמות. ההחלטה לקיים הבוקר את ההצבעה הפתיעה כמעט את כל מי שקשור בהסכם, כולל רבים מחברי קק"ל, שכן רק ביום חמישי האחרון הוחלט, לפי בקשת רבים בקק"ל, לקיים הצבעה חשאית בנוגע להסכם החלפת הקרקעות עם המדינה, ונקבע שההצבעה תדחה בשבועיים. לדברי המתנגדים, קיום ההצבעה היום כלל לא יהיה חשאי ועל כן יש לאסור על קיומה.



ההסכם בין קק"ל והמדינה הוא תולדה של הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל, שבין היתר קובעת כי קרקעות עירוניות יעברו לבעלות החוכרים. מכיוון שאמנת קק"ל מונעת העברת בעלות של קרקעותיה לאחרים, נולד ההסכם שקובע כי היא תקבל בתמורה לקרקעותיה במרכז הערים, קרקעות חלופיות בהיקף דומה בנגב ובגליל.



בסך הכל היקף הקרקעות שיחליפו ידיים הוא כ-70 אלף דונם. לפני כשבועיים אישר דירקטוריון קק"ל את ההסכם, שמצריך גם את אישור האסיפה הכללית בשל חשיבותו ורגישותו.



בשעות הבוקר המוקדמות ידון בית המשפט בעתירה שהגישו מתנגדי ההסכם ויכריע האם לאשר את ההצבעה כמתוכנן כבר הבוקר או לאסור עליה. במידה ויחליט בית המשפט להתיר את ההצבעה, זו תתקיים כבר בשעות הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully