וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רויאל בנק אוף סקוטלנד הציע למנכ"ל חבילת שכר של 16 מיליון דולר כדי להכפיל את מחיר המניה

הדר תדמור

23.6.2009 / 8:42

אם יצליח סטיבן הסטר להכפיל את מחיר המניה הוא יקבל 4.8 מיליון מניות ואופציות לרכישת 9.55 מיליון מניות



דירקטוריון רויאל בנק אוף סקוטלנד (rbs) הציע למנכ"ל, סטיבן הסטר, חבילת שכר בשווי 9.74 מיליון ליש"ט (16 מיליון דולר) כדי להכפיל את מחיר מניית הבנק, אשר צנחה ב-83% בשנה שעברה.



מניותיו של הבנק הגדול ביותר בבריטניה, שנמצא בשליטה ממשלתית, יצטרכו לעלות ב-70 פני ובשיעור חד יותר מאשר שאר מניות הבנקים בבריטניה כדי שהסטר, שמשכורתו השנתית עומדת על 1.2 מיליון ליש"ט, יקבל את חבילת השכר המלאה, הכוללת מניות ואופציות – כך הודיע אתמול הבנק בהודעה רשמית.



אם יצליח הסטר להכפיל את מחיר המניה הוא יוכל לקבל 4.8 מיליון מניות ואופציות לרכישת 9.55 מיליון מניות רגילות במחיר של 37.2 פני.



הסידור החדש של חבילת השכר של הסטר משך ביקורות מצד ועד העובדים של בנק rbs. הסטר מכר נכסים של הבנק וקיצץ 11,700 מכח האדם בבנק השנה במטרה להשיב אותו לרווחיות, לאחר שהבנק רשם את ההפסד הגדול ביותר בתולדות תאגידי בריטניה.



בשבוע שעבר הסכים פרד גודווין, המנכ"ל לשעבר של רויאל בנק אוף סקוטלנד, לוותר על כמחצית מהפנסיה שלו, בעקבות ביקורת ציבורית חריפה. גודווין, בן 50, אולץ לפרוש מ-rbs בסתיו האחרון לאחר שהבנק הולאם באופן חלקי על ידי ממשלת בריטניה כדי למנוע את קריסתו. באותה עת, נקבע כי גודווין יקבל פנסיה שנתית בסך 703 אלף ליש"ט (1.2 מיליון דולר).



הפנסיה עוררה זעם רב, בין השאר משום שבעת עזיבתו את הבנק, חושבה הפנסיה של גודווין כאילו עבר עשר שנים נוספות. ללא תוספת זו, היתה אמורה הפנסיה השנתית של גודווין להסתכם ב-579 אלף ליש"ט.



גודווין - אשר הפך לסמל של רדיפת בצע במגזר הבנקאי שהוביל למשבר הפיננסי - יקבל במסגרת ההסכם החדש עם rbs פנסיה שנתית של כ-343 אלף ליש"ט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully