וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא המעשן נלחם בסיגריות: אובמה חתם על החוק המעניק ל-FDA סמכות פיקוח על תעשיית הטבק

ניו יורק טיימס

23.6.2009 / 9:21

אובמה: 90% מהמעשנים מתחילים לעשן לפני גיל 18 - אני יודע, אני בעצמי הייתי אחד מהנערים האלה



נשיא ארה"ב, ברק אובמה, חתם אתמול על החוק המעניק למנהל המזון והתרופות האמריקאי (fda) סמכות לפקח על סיגריות ומוצרי טבק אחרים - לראשונה בתולדותיו – לאחר שאושר ברוב גורף החודש על ידי שני בתי הקונגרס.



בטקס מיוחד שנערך בגן הוורדים בבית הלבן, אמר אובמה, בעצמו מעשן ותיק הנמצא בגמילה, כי הצעת החוק נועדה להגן על הילדים בארה"ב מלהתחיל לעשן לפני גיל 18, וציין כי היה יכול להיעזר בחוק דומה בנעוריו. 90% מהמעשנים, אמר אובמה, החלו לעשן לפני יום הולדתם ה-18.



"אני יודע, אני בעצמי הייתי אחד מהנערים האלה. אני יודע עד כמה קשה להיגמל מההרגל הזה אחרי שהוא מלווה אותך הרבה זמן", אמר אובמה, שלא ציין בדבריו האם הוא עדיין מעשן בעצמו.



"ילדים היום לא מתחילים סתם כך לעשן ללא סיבה. תעשיית הטבק מכוונת אליהם באגרסיוויות. הם חשופים לפרסום קיצוני ושפל במקומות בהם הם גרים, בהם הם לומדים ובהם הם משחקים", אמר אובמה.



החוק החדש יאפשר למנהל המזון והתרופות להטיל מגבלות חדשות על הייצור והשיווק של מוצרי הטבק, שהוכחו מדעית כי גורמים נזק בריאותי רב למשתמשים הקבועים בהם, לאכוף סטנדרטים ולאסור על השימוש בכימיקלים מסוימים.



משרד התקציב של הקונגרס העריך כי החוק החדש יפחית את שיעור המעשנים הצעירים ב-11%, ואת שיעור המעשנים המבוגרים ב-2% בעשור הקרוב, בנוסף לירידה שנרשמה בשל פעולות אחרות כגון העלאת המסים וחוקי איסור העישון. בעשור הקרוב צפוי ה-fda להטיל עמלות בסך 700 מיליון דולר מדי שנה על תעשיית הטבק.



החוק, המכונה החוק למניעת עישון במשפחה ולפיקוח על הטבק, מעניק ל-fda סמכויות רבות, אך לא את הסמכות להוציא את העישון מחוץ לחוק או לאסור על השימוש בניקוטין. החוק יאפשר ל-fda לקבוע תקנים שיפחיתו את אחוז הניקוטין בסיגריות ולפקח על כימיקלים נוספים בעשן הסיגריות.



אובמה עצמו נאבק במשך שנים בניסיון להיגמל מעישון. כשנכנס למירוץ לנשיאות ארה"ב, אמר אובמה כי רעייתו מישל התנתה את הסכמתה למועמדותו בכך שיפסיק לעשן. בראיון משותף לתוכנית "60 דקות", אמרה מישל אובמה כי "אני שונאת את העישון. לכן אני גאה לומר שהוא לא עושה את זה יותר. אני זאת שחשפה אותו כמעשן, ואחד התנאים שלי לכניסה למרוץ הייתה שהוא לא יהיה נשיא מעשן".



עם כניסתו לתפקיד עסקה התקשורת האמריקאית רבות בהרגלי העישון של אובמה ובשאלה האם יעשן גם בבית הלבן, בו אסור לעשן. בראיון שהעניק לתוכנית "פגוש את העיתונות" בדצמבר, אמר אובמה כי הוא הפסיק לעשן, אך הודה כי "ישנן פעמים שבהן אני מועד". עם זאת, הבטיח אובמה כי לא יעשן בבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully