וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 74 שנה: חברת איסטמן קודאק מפסיקה לייצר את סרט הצילום הותיק קודאכרום

סוכנויות הידיעות

23.6.2009 / 10:02

ההכנסות מסרט הצילום הותיק היוו פחות מ-1% מהכנסותיה של החברה בשנים האחרונות



חברת איסטמן קודאק, יצרנית ציוד הצילום והדפוס האמריקאית, הודיעה אתמול כי תפסיק לייצר את סרט הצילום קודאכרום, לאחר שהמעבר למצלמות דיגיטליות הפך את ההכנסות מסרט הצילום הותיק למינימליות.



ההכנסות של סרטי הקודאכרום צנחו בשנים האחרונות והסתכמו בפחות מ-1% מסך ההכנסות של החברה, אשר מתבססות על מוצרי צילום דיגיטלי. מעבדות קודאק-כרום הצטמצמו למעבדה אחת בלבד בקנזס, שתמשיך לפעול עד 2010.



בימים אלה מנסה קודאק למקד את עסקיה, לאחר שספגה הפסדים בשני הרבעונים האחרונים. בינואר הודיעה החברה על קיצוץ 4,500 משרות, שהם 18% מכוח העבודה שלה.



סרט הקודאכרום, שהומצא לפני 74 שנה, היה סמלה של החברה במהלך המאה ה-20. הוא הונצח בשיר של הזמר האמריקאי פול סיימון מ-1973, ועל שמו נקרא גם פארק לאומי ביוטה.



בשנות ה-70 קודאק, שנוסדה בסוף המאה ה-19, פרצה דרך כאשר אחד ממהנדסיה המציא את המצלמה הדיגיטלית, ובשנות ה-80 את החיישן הראשון המסוגל לקלוט יותר ממגה-פיקסל. בסוף שנות ה-90, כשהמצלמות הדיגיטליות היו ללהיט, סרטי הצילום של קודאק נהפכו מיותרים. קודאק הפסיקה לייצר מצלמות פילם, והפסיקה כמעט כליל את ייצור הפילם ב-2004, אז גם הוצאה החברה ממדד דאו ג'ונס, לאחר 74 שנה.



הקריסה הגדולה בשוויה של קודאק אירעה בשלהי בשנות ה-90, כשהמניה נפלה מכ-80 דולר לפחות מ-40 דולר. ואולם באחרונה נסוגה החברה 50 שנה אחורה בבורסה, לכדי חברה ששוויה כמיליארד דולר בלבד. כיום מחיר מנייה של קודאק עומד על 2.62 דולר בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully