וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: היום יהיה עמוס בנתונים בעלי השפעה רבה, והתמונה העגומה מאתמול עשויה להתהפך ב-180 מעלות

TheMarker

23.6.2009 / 10:09

לפי האנליסטים, תיאבון המשקיעים לסיכון נפל ביום שני, ודחף לביקושים למפלט בטוח בדולר ובין היפני



תיאבון המשקיעים לסיכון נפל ביום שני, ודחף לביקושים למפלט בטוח בדולר ובין היפני. מטבעות בעלי ריבית גבוהה וסיכון גבוה רשמו ירידות חדות, לאחר שהבנק העולמי עורר דאגה בנוגע לצמיחה הגלובלית. הדולר נסחר סביב הרמות של 1.3855 אל מול האירו, סביב 1.6340 מול השטרלינג וסביב הרמות של 0.7860 מול האוזי האוסטרלי, אמש בשעה 21:20 (gmt).



האירו נסחר תחת לחץ של מכירות ונפל לשפל של 1.3826 מול הדולר, אך הנפילות נבלמו עם פרסום נתוני סקר האקלים העסקי הגרמני, שעלה לרמה של 85.9 נקודות וגבר על הצפי של 85.1 נקודות. בנוסף, התמיכה למטבע האירופאי הגיעה לאחר דבריו של נשיא ה-ecb, ז'אן קלוד טרישה, שהוא ממשיך בראייתו להתאוששות כלכלית בשנה הבאה.



גורמים מהבנק העולמי אמרו ביום שני, כי התחזית לכלכלה הגלובלית נמצאת "באי וודאות לא רגילה", וחתכו את תחזית הצמיחה ל-2009 לרוב כלכלות העולם. התוצאה הייתה סלידה קיצונית מסיכון, כשהמדדים המובילים בוול סטריט נפלו בכ-2.5% והמדדים האירופאיים צנחו בכ-3.2% בממוצע. בסוף השבוע החולף הסנטימנט החיובי בשוקי המניות הזניח את הדולר והין, אבל התמונה התהפכה כשהשווקים נצבעו באדום.



היום יהיה עמוס בנתונים בעלי השפעה רבה, ועל פי התחזיות נראה שהתמונה העגומה של יום שני עשויה להתהפך ב-180 מעלות. את הבוקר יפתחו נתוני סקר אקלים הצרכנים בגרמניה, ולאחר מכן מדד מנהלי הרכש בגוש האירו. התמקדות רבה תהיה לנתוני מכירות הבתים הקיימים בארה"ב, הנתון יתפרסם בשעה 14:00 (gmt).



דולר-שקל: המטבע הישראלי השיל כוחו אל מול הדולר, כאשר הצמד עלה ביום שני ב-0.3%. הבנק המרכזי בישראל ממשיך במדיניותו ומותיר את הריבית ברמה של 0.5% כצפוי, ומדגיש כי התחזית לאינפלציה תואמת את המצב הנוכחי כשהמשק עדיין נמצא במשבר. נגיד הבנק המרכזי ציין כי מדיניות זו עשויה להימשך כל עוד אין סימנים רציניים לצמיחה כלכלית. הצמד דולר-שקל סגר את המסחר ביום שני סביב הרמות של 3.972.



זהב: מחיר הזהב צלל בכ-1.2%, על רקע העליות של השטר הירוק בזירה הגלובלית. מחיר המתכת היקרה פרץ את רמת השפל של 920 דולר לאונקיה, ואף הגיע לרמה נמוכה של 918.30 דולר. הנפילות בשוקי המניות, לאור הדאגה לכלכלה הגלובלית שהטמיע הבנק העולמי, הורידו את הביקושים לזהב. החוזה העתידי על הזהב סגר את המסחר אמש סביב הרמות של 923.10 דולר לאונקיה.



נפט: החוזה העתידי על הנפט איבד כ-4% ביום שני, כשהנפילות בשווקים הגלובליים שימשו זרז למימושי רווחים של משקיעים רבים, כשמחיר הנפט נפל בכ-3 דולר מ-70 דולר. החוזה העתידי על הנפט סגר את המסחר אמש סביב הרמות של 67.17 דולר לחבית.



את הסקירה כתב רודיאן רחנייב, אנליסט בפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully