וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועץ השקעות וחברת ברוקראז' בארה"ב הואשמו בהזרמת כספים להונאת הפונזי של מיידוף

סוכנויות הידיעות

23.6.2009 / 10:30

ה-SEC הודיעה כי הוגשה תביעה אזרחית נגד חברת קומהד סקיוריטיז מניו יורק ונגד יועץ ההשקעות סטנלי צ'ייס



הרגולטור הפדרלי בארה"ב הגיש תביעה נגד יועץ השקעות מקליפורניה וחברת ברוקראז' מניו יורק, בטענה שהופעלו בחשאי על ידי ברנרד מיידוף והזרימו כספים להונאת הפונזי בשווי 50 מיליארד דולר.



הרשות לניירות ערך בארה"ב (sec) הודיעה כי הוגשה תביעה אזרחית נגד חברת קומהד סקיוריטיז מניו יורק, יושב הראש שלה מוריס "סאני" קוהן, בתו - מנכ"לית החברה, מרסיה קוהן - וסגן נשיא החברה והברוקר, רוברט ג'פה. תביעה נוספת הוגשה נגד יועץ ההשקעות סטנלי צ'ייס, פילנטרופ ידיעו מבוורלי הילס, אשר לפי ההאשמות הזרים את כספן של שלוש קרנות - כמיליארד דולר סך הכל - לחברת ההשקעות של מיידוף.



לטענת ה-sec, החברות העבירו מיליארדי דולרים מכספי משקיעיהם לחברת ברנרד ל. מיידוף, וגבו עמלות בשווי מיליוני דולרים ממיידוף עצמו. חברות אלה היו חיוניות להצלחת הונאת הפונזי של ברנרד מיידוף. החברות משכו משקיעים ללא מידע פיננסי לחברה של מיידוף, על ידי הצגת ההשקעה בחברה ככניסה למועדון אקסקלוסיווי.ג'פה וצ'ייס כפרו בהאשמות באמצעות עורכי דינם.



ב-sec מעוניינים בצו מניעה נגד החברות, כדי שלא יוכלו להמשיך בפעילותן, וגם בקנסות, פיצויים והחרמת הרווחים האסורים לכאורה.



המהלך של ה-sec מגדיל את מעגל האנשים סביב מיידוף אשר הואשמו במה שכונה הונאת ההשקעות הגדולה בהיסטוריה. ההאשמות אינן מופנות רק כלפי מיידוף עצמו, אשר צפוי לקבל את גזר דינו ב-29 בחודש.



לטענת ה-sec מיידוף היה שותף בחברת קוהמד, ולמעשה שלט בה בחשאי והשתמש בחברה כדי לשמור על תזרים מזומנים קבוע אל תוך ההונאה שלו. המשרד של קוהמד נמצא בבנין הליפסטיק בשדרה השלישית במנהטן - אותה כתובת כמו חברת ההשקעות של מיידוף שביצעה את ההונאה.



אירווינג פיקארד, אשר מונה לכונס הנכסים של מיידוף, הגיש תביעה נגד צ'ייס, וטען כי צ'ייס פעל באגרסיוויות להשיג משקיעים חדשים כדי לשלם למשקיעים הותיקים יותר בהונאה. לטענת פיקארד, צ'ייס העביר כמעט את כל כספי הקרנות שניהל לחברה של מיידוף וגבה עמלות בגובה 250 מיליון דולר. לטענת פיקארד, צ'ייס היה אחד ממזרימי הכספים הגדולים לחברה של מיידוף, עוד מאז שנות ה-70.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully